Cei care ţin post preferă să gătească legume fierte excesiv sau cu adaos de ulei şi bulion în loc să apeleze la alimente mai puţin preparate ce îşi păstrează calităţile nutritive. Prânzul poate fi o salată de legume consistentă, puţin costisitoare, în care se amestecă roşii, ardei, castraveţi, fasole, porumb şi verdeaţă. 
   
Alege cartofi natur sau copţi
Nu simplifica postul cu porţii uriaşe de cartofi prăjiţi peste care adaugi ketchup. Stomacul, ficatul şi bila vor avea mai mult de lucru. Înlocuieşte cartofii prăjiţi cu cartofi natur sau copţi, peste care poţi adăuga verdeaţă. Cu o salată alături, vei avea un prânz şi consistent.

Renunţă la produsele alimentare vegetale
Multe dintre produsele alimentare au câte un echivalent vegetal: pate vegetal, cabanos vegetal, caşcaval vegetal, dar toate acestea îţi pot afecta sănătatea şi imunitatea organismului, deoarece conţin adaosuri periculoase: stabilizatori, coloranţi şi potenţiatori de gust.

Alimente indicate
Perioada de post nu trebuie să însemne o punere la încercare a voinţei, în care te abţii să mănânci ceea ce îţi place, ci şi o perioadă de curăţare a organismului de toxine.

O alimentaţie diversificată şi hrănitoare pe perioada postului ar putea fi alcătuită din:
- legume (morcovi, cartofi, dovlecei, conopidă, sfeclă roşie, varză, ţelină, ardei, roşii, fasole păstăi, vinete)
- legume uscate: fasole, linte, năut
- fructe proaspete (mere, citrice, struguri, kiwi)
- fructe uscate (prune, caise curmale, smochine) sau nuci, stafide, seminţe
- soia, porumb, ciuperci, masline
- ceaiuri
- ulei de măsline pentru salate
- condimente naturale

Combină inteligent aceste alimente. Nu le fierbe mult sau consumă-le în stare naturală ori de câte ori poţi.