Pana in 2020, Penn Station va fi mutata in James Farley Building, care gazduieste Posta americana, cladire aflata peste drum de sediul actual al garii. Potrivit precizarilor New York Times, pentru nou gara vor fi cheltuite 1,6 miliarde de dolari.

Penn Station deserveste zilnic 600.000 de pasageri, de trei ori mai mult decat capacitatea calculata a garii. Aglomeratia este insa doar una dintre nemultumirile locuitorilor New York-ului, indignati inclusiv de mirosurile din pasajele subterane, foarte intunecate. Noua gara se va afla sub nivelul solului si va dispune de un acoperis de sticla.

Proiectul noii statii feroviare a fost elaborat de studioul de arhitectura Skidmore, Owings & Merrill, la cererea autoritatilor din New York.

Suprafata magazinelor raspandite pe teritoriul noii gari va fi de 10.400 metri patrati, birourile urmand sa ocupe 51.800 de metri patrati.

James Farley Building a fost construit in 1912, dupa un proiect pus la punct de biroul McKim, Mead & White.

Planul de reconstructie a Penn Station a fost prezentat de guvernatorul statului New York, Andrew Kuomo. Potrivit politicianului, sursele de finantare a lucrarilor de constructii au fost deja gasite.

Dezvoltatorii noii Penn Station vor fi companiile Related Companies, Vornado Realty si Skanska.

Cele trei firme vor plati statului New York suma de 600 de milioane de dolari si vor pune la dispozitia autoritatilor regionale spatii de reclama in cladirea garii.

Acoperisul de sticla are o suprafata de 4000 de metri patrati.

Refacerea acestei gari face parte dintr-un foarte amplu program de modernizare a infrastructurii de transport a orasului New York, in care guvernul va investi 26 de miliarde de dolari.