"Cifra de afaceri în 2015 a fost în creştere. Ne dorim să păstrăm cursul dinamic al activităţilor Grupului. Pentru noi este foarte important ca profitul să vină din exploatare, pentru că aceasta arată că resursele companiei au fost utilizate eficient. În 2015, profitul din exploatare a fost cu 4 milioane de lei mai mare decât cel din 2014. O altă explicaţie a rezultatului net din 2015 este îmbunătăţirea rezultatului financiar cu 91 de milioane de lei faţă de 2014. Aceasta se datorează unor investiţii financiare profitabile", a declarat Liviu Bocşaru, într-un interviu publicat pe site-ul companiei.

Grupul Renault România a înregistrat în 2015 o cifră de afaceri de 4,7 miliarde de euro.

Conform hotărârii Adunării Generale a Acţionarilor, profitul a fost repartizat astfel: 5% pentru constituirea rezervelor legale, 15% va fi reinvestit, iar restul de 80% va fi distribuit ca dividende acţionarilor companiei. "Aceste rezultate se reflectă în activităţile derulate de Dacia, preponderent pe platforma industrială de la Mioveni", precizează Bocşaru.

În privinţa exporturilor, directorul financiar al Grupului Renault România a subliniat că acestea depăşesc 90%, la fel ca şi în anii trecuţi. "Exporturile se situează la un nivel foarte ridicat, respectiv 90%. Exporturile foarte mari sunt, pe de o parte, un lucru benefic, pentru că menţin producţia aproape de capacitatea maximă. Pe de altă parte, pentru orice uzină este extrem de important să aibă o piaţă locală puternică, unde să vândă aproximativ 20% din producţie", a subliniat Bocşaru.

Potrivit sursei citate, investiţiile realizate de către Grupul Renault în România se ridică la 2,4 miliarde de euro începând din anul 2000 şi până în prezent, cea mai mare sumă fiind alocată platformei industriale Dacia.

"Vorbim aici atât de investiţii în noile noastre produse (maşini, motoare, cutii de viteze etc.), cât şi de investiţii în optimizarea procesului de producţie (condiţii sociale, automatizare, calitate şi reducere de costuri). Cea mai mare parte din această suma este, bineînţeles, alocată platformei industriale Dacia. Orice companie care îşi doreşte să rămână competitivă trebuie să investească permanent, atât în produse şi tehnologii noi, cât şi în optimizarea proceselor sale de producţie şi de business. Bineînţeles că şi noi vom continua să investim, în primul rând pentru a pregăti proiectele viitoare, iar anii 2016 şi 2017 vor fi foarte importanţi din acest punct de vedere", a adăugat CFO Grup Renault România.

În 2015, Automobile Dacia a produs 339.233 vehicule, cu 374 de unităţi mai multe decât în 2014, precizeaza agerpres.