In opinia companiei, aceste modificări vor da diviziilor o flexibilitate mai mare pentru a reacţiona la modificarea rapidă a mediului de business adăugând însă că nu are de gând să vândă niciuna din diviziile sale. Daimler a precizat că noua structură va trebui aprobată de managementul de top şi Consiliul director înainte de a intra în vigoare, estimând că aprobările finale ar putea veni la Adunarea Generală anuală a acţionarilor din 2019, cel mai devreme.

Dacă reorganizarea va fi aprobată, Mercedes-Benz Cars and Vans şi Daimler Trucks & Buses ar putea deveni similare cu divizia de servicii financiare a Daimler, care are deja o structură independentă din punct de vedere legal. Toate cele trei divizii îşi vor menţine de asemenea sediile în Germania.

Daimler a subliniat că nu urmăreşte să obţină economii sau reduceri de locuri de muncă în cadrul procesului de reorganizare, adăugând că a ajuns la un acord cu reprezentanţii sindicali cu privire la protejarea locurilor de muncă până la finele lui 2029, o contribuţie de trei miliarde de euro fondul de pensii al grupului şi o prelungire a bonusurilor

O eventuală separare a diviziilor Daimler ar permite acestora să obţină o valoare mai mare decât cea a actualului grup, analişti de la Evercore ISI estimând că numai divizia de camioane şi autobuze ar avea o valoare de 31 de miliarde de euro. Potrivit datelor Thomson Reuters, în prezent valoarea totală de piaţă a companiei Daimler AG este de aproximativ 72,7 miliarde de euro.