"Sunt încrezător că Mercedes va înregistra în China o performanţă decentă anul viitor", le-a declarat jurnaliştilor Troska. Acesta a explicat că vânzările din acest an au depăşit estimările, ajungând la 429.000 de unităţi. "Livrările modelului C-Class în ultimele luni au fost fenomenale şi nu am putut construi suficiente modele GLC. Probabil anul viitor vom înregistra vânzări solide la noul E-Class", a declarat şeful subsidiarei Daimler din China.

Pentru a menţine ritmul ridicat al vânzărilor, Mercedes ia în considerare producerea în China a bateriilor şi a vehiculelor electrice. Construirea unei fabrici de baterii în China este "una din opţiunile luate în discuţie" dar încă nu s-a luat nici o decizie, a subliniat Troska. Până în 2025, Mercedes vrea să aibă în portofoliul său 10 vehicule electrice şi până în 2020 va produce propria gamă de maşini eco EQ.

Modelul EQ se bazează pe o platformă C-Class care este deja produsă în China. Obiectivul Guvernului de la Beijing este ca până în anul 2020 cel puţin cinci milioane de automobile electrice să ruleze pe drumurile din China, precizeaza agerpres.

Luna aceasta, autorităţile de la Beijing au introdus o taxă de 10% la maşinile de lux care costă peste 1,3 milioane de yuani (189.000 de dolari). Taxa nu va afecta semnificativ vânzările deoarece clienţii sunt pregătiţi să plătească un preţ ridicat pentru unele modele de vârf Mercedes, cum ar fi Maybach S-Class, a explicat Troska.

În China, s-au vândut anul trecut peste 300.000 de vehicule electrice. De asemenea, Guvernul de la Beijing acordă reduceri de taxe şi alte facilităţi, astfel încât China este cea mai mare piaţă din lume pentru vehiculele electrice şi hibride, a declarat recent Hubertus Troska. Acesta a adăugat că majoritatea acestor vehicule au preţuri sub 25.000 de yuani (27.995 lire sterline) şi sunt oferite în principal de producătorii auto chinezi.