Marii constructori germani au început să investească sume mari în automobilele electrice, criticate odinioara pentru costurile ridicate şi raza de acţiune limitată, dar care profită acum de progresele inregistrate in tehnologia bateriilor, precum şi de reacţia negativă a publicului faţă de motoarele diesel. Graţie ultimelor inventii, raza de acţiune a unui automobil electric poate fi majorată cu 50%, astfel că producători auto precum Volkswagen şi Daimler fac investiţii semnificative la fel ca şi furnizorii de componente, ca Bosch şi Continental.

"Până în 2025 vrem să punem la punct 10 automobile electrice bazate pe aceeaşi arhitectură. Pentru acest salt vrem să investim până la 10 miliarde de euro", a declarat Thomas Weber, adăugand că trei dintre cele 10 modele electrice vor fi sub marca Smart, care, iar graţie noilor baterii, vor oferi o raza de acţiune de până la 700 de kilometri. Anterior, surse sursă din interiorul companiei au declarat că Daimler si-a propus sa realizeze cel puţin şase modele de automobile electrice, pentru a putea concura cu Tesla şi Audi. 

"În prezent, nu există o decizie şi nici nu se analizează retragerea automobilelor diesel din SUA", a declarat un purtător de cuvânt de la Daimler, dezminţind informaţiile apărute în presă privind oprirea vânzărilor de automobile echipate cu motoare diesel în SUA începând de anul viitor. Purtătorul de cuvânt a adăugat că în acest an automobile echipate cu motoare diesel reprezintă mai puţin de un procent din vânzările Mercedes în SUA, faţă de aproape cinci procente în urmă cu mai mulţi ani, scrie agerpres.

Marţi, grupul auto german Volkswagen a anunţat că va înceta să mai vândă vehicule diesel în SUA, urmând să se reorienteze pe autovehicule de teren şi automobile electrice, în urma scandalului manipulării emisiilor poluante care a afectat imaginea celui mai mare constructor auto european.