Spre deosebire de semintele de floarea-soarelui sau dovleac, cele de pepene verde sunt ignorate, desi potenţialul lor este enorm, tinand cont de continutul bogat de fibre, minerale, proteine şi grăsimi.

Ca şi în cazul seminţelor de floarea-soarelui ori de dovleac, principalul element component al cojilor seminţelor de pepene verde este fibra, iar sămânţa din interior se evidenţiază prin abundenţa de substanţe nutritive, afirmă Cristina Lafuente Gómez, dietetician şi nutriţionist. Astfel, aceste seminte contin magneziu (515 mg / 100 g), oligoelemente precum zincul (10,2 mg / 100 g), mangan (1,6 mg / 100 g).În plus, este de remarcat aportul de proteine (28,3 g / 100 g) şi de grăsimi (47,4 g / 100 g), mai ales polinesaturate (28,1 g/100 g).

Ce inseamna asta pentru sanatate? Consumul de seminţe de pepene verde 'constituie o buna modalitate de a mări cantitatea de proteine vegetale din dieta noastră'. 'Aceasta ajută la menţinerea masei musculare, pe lângă faptul că aduce grăsimi sănătoase care au capacitatea de a regla valorile colesterolului din sânge', subliniază expertul.

Potrivit datelor Departamentului Agriculturii din SUA, seminţele de pepene verde constituie o sursă importantă de minerale precum magneziul, dat fiind faptul că o cană (108 grame) conţine 556 miligrame de magneziu. Acesta este foarte bun pentru sportivi, în sprijinul contracţiei musculare, iar zincul contribuie la 'buna funcţionare a sistemului imunitar', explică Lafuente Gómez.

Atentie insa, avertizeaza experta. Seminţele de pepene verde se digeră greu si, de aceea, ar trebui să se consume 'o mână' de seminţe pe săptămână. Pentru a se evita tulburările gastrice, nutriţionistul mai recomandă ca respectivele seminţe să fie consumate după ce sunt uscate în cuptor şi mărunţite. Odata decojite, ele isi pierd aportul de fibre, recomandate de Organizaţia Mondială a Sănătăţii lpentru o funcţie intestinală corectă.

Cum se prepara

Nutriţionistul Cristina Lafuente Gómez propune şi o reţetă pe bază de seminţe de pepene verde, calculând ingredientele pentru patru persoane: 60 g rucola, 400 g pepene verde (pulpă), o lingură de seminţe de pepene verde prăjite şi mărunţite, 40 g brânză feta, o lingură de busuioc, 3 linguri de ulei de măsline virgin extra, o lingură de cremă de oţet balsamic, un vârf de sare.

Se taie pepenele şi se scot seminţele, care se spală. Apoi, seminţele se ţin la înmuiat în apă sărată timp de două ore, după care se scot şi se îndepărtează apa de pe ele cu o hârtie absorbantă. Se pun pe o tavă unsă cu ulei de măsline, astfel încât să se formeze un singur strat de seminţe. Se pune tava în cuptor, încălzit în prealabil, la 165 grade Celsius. După 40 de minute se măreşte temperatura până la 175 grade Celsius, iar după alte 15 minute se scoate tava din cuptor. Seminţele se lasă să se răcească pe o hârtie absorbantă. Se amestecă frunzele de rucola cu bucăţele de pepene verde şi cu brânza feta. Se adaugă seminţele tăiate mărunt, se pune ulei de măsline virgin şi, la sfârşit, crema balsamică.