In apele meridionale, viteza de rotatie a turbinelor scade, dar sistemele au nevoie de energie, ceea ce, uneori, determina oprirea generatorului. In acest context, purtatorii de cuvant ai companiilor constructoare s-au prezentat in fata comisiei de aparare din Parlamentul britanic pentru explicatii.

"Nu turbina este de vina. Este vorba de legile fizicii", a declarat reprezentantul Rolls-Royce. Desi, anterior, fabricantii au afirmat ca distrugatoarele in cauza au fost concepute pentru a indeplini misiuni oriunde pe glob, indiferent ca este vorba de regiuni subarctice sau tropicale.

La inceputul acestui an, s-a anuntat ca respectivele sase nave militare britanice "Type 45", care se  numara, de altfel, printre cele mai puternice si mai costisitoare din lume, se confrunta cu defectiuni de ordin tehnic si necesita lucrari de modernizare, care risca sa ingreuneze si mai mult factura.

Cel mai des se defecteaza aparatura electrica a navelor, in special generatoarele diesel care alimenteaza tot ce este la bordul lor.