Volkswagen, inamicul public numarul unu al tuturor celorlalti constructori auto? Profitul net inregistrat in 2012 de compania germana este de cinci ori mai mare decat cel al Ford si de 12 ori decat cel al Renault. Desigur, in mare parte, acest rezultat de invidiat se datoreaza integrarii Porsche, marca masinilor sport. Toturi, consortiul Wolfsburg a afisat un beneficiu operational istoric de 11,5 miliarde de euro. In pofida crizei, gigantul industrial a reusit o crestere de 11,2% a vanzarilor sale, care au atins 9,07 milioane de unitati. Cu exceptia spaniolului Seat, toate celelalte marci ale grupului au marct cifre istorice.

Volkswagen nu se multumeste cu pozitia a treia in ierarhia industriei mondiale auto. Martin Winterkom, presedintele director al companiei, vrea suprematie absoluta. Pana in 2018. In acest scop, constructorul a pus de o parte 50,2 miliarde de euro, bani pe care ii va investi in in urmatorii trei ani, adica 16,7 miliarde pe an.  O suma colosala fata de concurentii sai. Spre exemplu, anul trecut PSA Peugeot Citroen a investiti anul trecut numai 3,8 miliarde euro, iar Renault si mai putin – 2,9 miliarde.

In plus, VW a optat in favoarea unei strategii mondiale. Consortiuil vinde deja 60% din autoturismele sale in afara Europei. Anul trecut, vanzarile sau au progresat in special in Statele Unite (+30,6%), unde grupul a doborat propriul sau record, din 1970, stabilit cu Coccinelle. O revenire spectaculoasa, avand in vedere ca VW a fost, practic, in agonie in SUA pana in urma cu cativa ani. Mai precis pana in 2008, cand compania a investiti mai mult de 4 miliarde de dolari in constructia unei uzine in SUA.

Constructorul a avut rezultate bune si in Asia-Pacific. Numai in China, fabricantul german a vandut 2,81 milioane vehicule (+24,5%). In America de Sud, constructorul, care s-a instalat in 1950 in Brazilia, si-a sporit volumul vanzarilor cu 8,2%, pana la 1 milion. Pe Batranul continent, in plina degringolada in 2012 si unde PSA si-a vazut vanzarile reducandu-se cu 15%, VW a reusit sa se mentina pe linie de plutire. Pentru 2013, Martin Winterkorn prognozeaza „o crestere, in special in SUA, in China si in America de Sud”.