Un studiu al companiei de cercetare de piață Reveal Marketing Research, cu privire la comportamentul de consum în preajma sărbătorilor de iarnă, scoate la iveală faptul căpentru trei din patru români e mai plăcut să dăruiască celor dragi cadouri, decât să primească.

Cele mai multe dintre femei își doresc articole vestimentare (19.6%), dar și bijuterii (15.4%). Bărbații, în schimb, vor produse electronice (38.4%) și accesorii personale (13.9%). Cât privește cadourile pe care se gândesc să le ofere celor dragi, cei mai mulți bărbați se gândesc în primul rând la jucării pentru copii (42.7%), în timp ce femeile, într-un procent destul de ridicat, de 49.6%, aleg să dăruiască haine de damă. Femeile mai dăruiesc jucării pentru copii, haine bărbătești, decorațiuni pentru casă și bijuterii. Iar în lista de cadouri a bărbaților se mai regăsesc: haine de damă, haine bărbătești, electronice, accesorii personale.

a întrebarea “Cu aproximație, pentru câte persoane veți cumpăra cadouri anul acesta?”, analiza dezvoltată de Reveal Marketing a arătat că românii vor cumpăra în medie 5 cadouri anul acesta. Un nou rezultat interesant al analizei este că bărbații au apreciat că vor fi mai generoși decât anul trecut în ceea ce privește banii cheltuiți pe cadourile de sărbători. Femeile însă consideră că anul acesta vor cheltui mai puțin pe cadouri decât în 2011.

Cât privește așteptările românilor cu privire la persoana care le va oferi cel mai frumos cadou, bărbații (62.5%) au previzionat că partenera de viață va fi această persoană, în timp ce femeile (32.3%) au apreciat că cel mai frumos dar va veni de la copiii lor. Dacă ar avea 100 de euro disponibili pentru un singur cadou, bărbații (49%) ar alege să îl ofere soției sau iubitei, în timp ce femeile (56.1%) s-ar gândi să își bucure copilul sau copiii.

“La nivel de comportament de consum în perioada Crăciunului, studiul Reveal Marketing Research relevă un aspect important: ne dorim, iată, să dăruim celor dragi cadouri, mai mult decât să primim, iar românii abia așteaptă să îi bucure pe cei dragi de sărbători. Vor să cheltuiască mai mulți bani pe daruri, dar se gândesc să își cumpere și personal ceva care să le placă“, a spus Marius Luican, general manager Reveal Marketing Research.

La întrebarea “Cu cine veți merge la cumpărături anul acesta?”, majoritatea orășenilor au ales compania partenerului/partenerei, dar se observă că femeile ar prefera într-o mai mare măsură să fie însoțite și de copii. Analiza relevă și faptul că unul din doi români își vor face personal un cadou.

Studiul a fost realizat prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviews). Colectarea datelor s-a realizat în perioada 10 – 12 decembrie 2012, pe un eșantion de 1.000 de persoane, femei și bărbați, cu vârsta de peste 18 ani, rezidente ale mediului urban. Marja de eroare calculată este de +/- 3,1%.