'Deutsche Bahn (DB) a raportat o pierdere netă de 1,3 miliarde de euro anul trecut, respectiv primele pierderi înregistrate, la sfârşit de an, din 2003. Cauzele principale rezidă în situaţia dificilă din divizia transport marfă unde s-au înregistrat pierderi de 1,7 miliarde euro, în concurenţa provenind din transportul rutier de persoane pe lungă distanţă, reintrodus anul trecut, după o perioadă de interdicţie de 10 ani, menită să protejeze calea ferată, precum şi în grevele îndelungate ale mecanicilor de locomotivă', arată sursa citată de agerpres.

Între măsurile aflate în atenţia conducerii DB, spune acesta, pentru redresarea situaţiei economice a companiei se află închiderea a 215 din totalul de 1.500 puncte de încărcare feroviară a mărfurilor, alături de reducerea frecvenţei trenurilor în alte 101 gări de mică importanţă.

'Micile comenzi pentru transport feroviar pe distanţe scurte vor fi reduse radical, cu 97%, spre a face loc transporturilor mari ale DB Cargo. Clienţii vor fi împărţiţi pe 3 clase de mărime/importanţă: A, B şi C, urmând ca de o atenţie deosebită să se bucure cei din clasa A, apreciaţi ca având 'potenţial de creştere'. În planurile iniţiale, reducerea se referea la 500 de puncte de încărcare, dar presiunile exercitate atât de sindicate, cât şi de factorii politici au limitat reducerea la cifrele de mai sus. Chiar şi în aceste condiţii se vor pierde circa 3.000 de locuri de muncă. Decizia finală va fi adoptată în luna iunie a.c. La aceste măsuri ar urma să se adauge şi o sumă de 700 milioane euro, cu titlu de economii pe bază de eficientizare a activităţilor în centrala DB. Aşteptările conducerii DB sunt ca încă din anul viitor, compania să reintre pe profit 'cu rezultate de peste 500 milioane de euro', precizează oficialul Biroului de Promovare Comercială Economică.