O echipă de cercetători israelieni a urmărit participanţii unui studiu timp de patru ani în timp ce aceştia urmau una din trei diete: a dietă cu un aport scăzut de grăsimi şi calorii, o dietă mediteraneeană cu un aport scăzut de calorii şi o dietă cu un aport scăzut de carbohidraţi, fără restricţii la numărul de calorii.

Per ansamblu, dieta mediteraneană a dus la schimbările cele mai vizibile, deşi nici cei care au urmat celelalte două diete nu au stat prost la acest capitol.

Dieta mediteraneană este bogată în fruncte, legume, peşte, cereale integrale, grăsimi sănătoase, precum cele din uleiul de măsline şi cantităţi moderate de alcool. Printre restricţiile dietei se numără dulciurile, carnea şi grăsimile saturate care se găsesc, spre exemplu, în unt.

86% dintre participanţii la studiu erau bărbaţi şi cei mai mulţi erau consideraţi obezi la începutul studiului. La doi ani după terminarea acestuia, 85% dintre participanţi încă mai ţineau dieta. Participanţii care au urmat dieta mediteraneeană şi pe cea săracă în carbohidraţi pierduseră mai multe kilograme decât cei care au urmat dieta săracă în grăsimi.

La patru ani după încheierea studiului, 67% dintre participanţi urmau încă dieta, 11% începuseră un alt fel de dieta şi 22% nu mai ţineau niciun fel de dietă. Pe lângă pierderea în greutate, nivelul colesterolului se îmbunătăţise în cazul tuturor participanţilor.


Citeste si

PERICOLELE DULCI. Indulcitorii, la fel de nocivi ca zaharul

Descoperire noua in tratarea diabetului zaharat

Uleiul din seminte de canepa, o comoara pentru sanatate!

Ce 'super alimente' ar trebui folosite pentru o dieta sanatoasa

Cum sa scapi de oboseala. Topul alimentelor energizante

Mirodenia care poate preveni diabetul

Trateaza hipertensiunea si colesterolul cu plante