"Este cea mai scurtă linie şi, totodată, cea mai fiabilă între Asia şi Europa", a declarat în cursul ceremoniei de inaugurare la Aliat, în Azerbaidjan, preşedintele azer Ilham Aliev.

După plecarea din China, trenurile traversează Kazahstanul, în Asia Centrală, fiind apoi transportate cu feriboturile peste Marea Caspică spre Baku, şi urmând să-şi continue drumul spre Europa Occidentală prin Georgia şi Turcia, fără a mai trece prin Rusia.

"Inaugurarea acestei linii este o etapă majoră în interconexiunea transporturilor pe străvechiul Drum al Mătăsii", a comentat Uniunea Europeană într-un comunicat, referindu-se la vechea reţea de drumuri comerciale între Asia şi Europa.

Această legătură feroviară, a cărei construire a costat peste un miliard de euro, are scopul să permită iniţial transportarea anuală a circa cinci milioane de tone de mărfuri, urmând să atingă ulterior capacitatea de 17 milioane de tone şi până la un milion de pasageri.