Concret, este vorba de costul celor doua 'campanii de publicitate', lansate în 2011 şi 2012, cu scopul de a "construi platforme globale de propagandă pentru lucru cu auditoriul străin, prin cresterea numărului de fani pe patru resurse tematice din Facebook', precizeaza Daily Telegraph, citand un raport elaborat de un grup de specialisti independenti. .

Raportul face referire la o informaţie, potrivit căreia Departamentul de Stat al SUA 'cumpăra fani' care nu puteau decât să acceseze postările sau să dea 'like'-uri unor fotografii, fără a fi în mod real interesaţi de tematică şi fără a interacţiona la un nivel mai profund.

În plus, în pofida milioanelor de 'like'-uri, prea putini utilizatori s-au implicat in studierea materialelor sau redifuzarea lor ulterioară. 'Multe postări aveau mai puţin de 100 de comentarii sau repostări, iar cele mai populare - doar câteva sute', citează Daily Telegraph documentaţia experţilor independenţi.