„În mod tradiţional, Marina Militară SUA folosea pentru navele sale turbine cu gaz care acţionau elicele cu pas variabil cu ajutorul unor cutii de viteze mari şi complexe,” declară Mark Dannatt, director al diviziei navale în cadrul GE Power Conversion şi Căpitan în rezervă al Marinei Regale. Însă noul distrugător de ultimă generaţie şi alte două nave din aceeaşi clasă vor avea la bord o centrală de 78 megawaţi care va asigura energie electrică unui sistem energetic integrat (IPS) avansat.

Sistemul „inovator şi cu capacitate ridicată de supravieţuire”, proiectat de divizia condusă de Dannatt, alimentează giganticele motoare cu inducţie de la GE conectate direct la arborele portelice. Acesta distribuie curent electric şi unei game largi de senzori, arme, radare şi alte sisteme critice aflate la bord. „Eliminând cutia de viteze se poate economisi până la 80% din energia pe care nava o aloca propulsiei,” spune Dannatt. „Acum o poţi trimite oriunde, foarte rapid. Prin reducerea volumului de instalaţii necesare, obţii şi mai mult spaţiu pe navă.”

Dannatt spune că doar schimbând direcţia câmpului magnetic rotativ în motor, de exemplu, arborele se poate roti în direcţia opusă pentru a genera putere la pupa.

Nava USS Zumwalt cu tehnologie invizibilă, cu o lungime de 186 m, numită după Amiralul Elmo „Bud” Zumwalt Jr. (decedat), este cel mai avansat distrugător de misiuni multiple al Marinei Militare. Aceasta estimează că nava de 15.600 de tone poate lovi o ţintă aflată pe o rază de peste 60 de mile.
Nava, care a fost construită în şantierul naval General Dynamics Bath Iron Works din Maine, are un design de fregată aerodinamică şi o superstructură unică datorită căreia nava este mai puţin vizibilă pe radarele inamice de pe mare.

GE asigură tehnologie de propulsie electrică pentru industria navală de un secol. Prima navă cu propulsie electrică a Marinei Militare, portavionul USS Jupiter, a fost dat în folosinţă în 1913.

Tehnologia GE Power Conversion este prezentă şi la bordul navei USS Makin Island, prima navă cu propulsie hibridă a Marinei Militare. O tehnologie similară pune în mişcare şi navele din clasa distrugătoarelor tip 45 ale Marinei Regale şi numeroase vase maritime, de pasageri şi de croazieră, inclusiv Queen Mary 2.