Studiul mai arată că nivelul de expertiză a personalului certificat Cisco determină reducerea perioadei de downtime a rețelei cu până la 37%. Totodată angajații certificați Cisco asigură reducerea, în medie, cu 30% a costurilor pentru suportul rețelei și contribuie la creșterea cu până la 30% a satisfacției clienților, mai relevă același studiu Cisco privind modul în care sunt percepuți angajații cu certificare Cisco în organizațiile din care provin.


“Dețin o certificare Cisco de tip CCIE și, în același timp, am fost trainer în cadrul Academiei Cisco. Obținerea unei astfel de certificări este atestatul acumulării de cunoștințe, abilități practice și a unei experiențe indispensabile în contextul evoluției rapide a industriei în care lucrăm. Cisco susține pregătirea la cel mai înalt nivel a specialiștilor din domeniul networkingului pentru a facilita trecerea către Internetul Tuturor Lucrurilor, oferind un număr de peste 45 de tipuri de certificări”, a declarat Dorin Pena, manager general Cisco România.

În prezent, la nivel global, sunt peste 2 milioane de certificări Cisco active, certificarea cu numărul 2 milioane fiind acordată la aniversarea a 20 de ani de la emiterea primei atestări CCIE, care constituie cel mai ridicat nivel de certificare din industria networking. În prezent, atestatele CCIE reprezintă mai puțin de 3% din totalul certificărilor Cisco.

În România, sunt 59 de experți Cisco ce dețin o certificare CCIE (Cisco Certified Internetwork Expert) sau CCDE (Cisco Certified Design Expert), iar alți 50 de români cu același nivel de certificare sunt angajați în companii din Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Franța, Olanda, Israel, Brazilia, Belgia, Japonia, Australia, Germania, Elveția, Africa de Sud, Irlanda.

Prin trainigurile și programele de dezvoltare profesională pe care Cisco le  pune la dispozitiția angajaților proprii, partenerilor și clienților, compania răspunde unei nevoi constante de forță de muncă specializată, aptă să răspundă cerințelor tehnice în continuă evoluție.