Existenţa luminii naturale, posibilitățile de parcare și proximitatea față de mijloacele de transport în comun sunt unele dintre cele mai importante aspecte de care ţin cont companiile atunci când isi cauta spaţii de birouri, potrivit unei analize recente realizată de Global City Business Park (foto), unul dintre principalele proiecte de birouri din zona de Nord a Bucureştiului deţinut de fondul de investiţii Global Finance.

Astfel potrivit reprezentanţilor Global City Business Park, companiile caută un spațiu de birouri uşor de personalizat, ce poate fi adaptat nevoilor lor specifice de business, atât în ceea ce privește locația, cât şi facilităţile puse la dispoziţie. De asemenea, un aspect deosebit de important în momentul alegerii unui spațiu de birouri este acordat și raportului calitate – preţ oferit, dar şi costurilor de mentenanţă.

Ce criterii au companiile pentru alegerea unui spaţiu de birouri

Flexibilitatea spaţiului (posibilitatea de compartimentare în funcţie de nevoi)

Spaţiile de parcare disponbile

Lumina naturală

Proximitatea faţă de mijloacele de transport în comun

Sistemele HVAC avansate (încălzire, ventilaţie, climatizare)

Facilităţile clădirii / complexului (farmacie, magazine, restaurante, bănci etc.)

Raport calitate - preţ

Costuri de mentenanţă

Printre cele mai importante aspecte care influenţează alegerea unui spațiu de birouri, pe lângă preferința pentru anumite locaţii, se numără și posibilitatea de compartimentare a spaţiului în funcţie de nevoi, accesul la lumina naturală și accesul la mijloacele de transport în comun. Facilitățile prezente în cadrul clădirii sunt şi ele foarte importante, companiile dorindu-şi să vină în sprijinul angajaţilor. Astfel, sucursalele bancare, farmaciile, magazinele și restaurantele aflate în cadrul complexurilor de birouri sau în imediata lor vecinătate reprezintă un avantaj.

În ceea ce priveşte design-ul birourilor, în ultimii ani, majoritatea companiilor, în special cele multinaționale, au optat pentru cele de tip open space, acest lucru asigurându-le o planificare mai eficientă a spațiului și, de asemenea, o comunicare mai bună între departamente. Mai mult, tot în rândul multinaționalelor, a luat amploare și conceptul biroului de tip „hot desk”, sistem foarte flexibil care nu presupune un spațiu de lucru stabil pentru fiecare angajat în parte, acesta având posibilitatea de a-și schimba biroul în funcție de tipul de activități pe care le desfășoară.

Potrivit reprezentanţilor Global City Business Park, acesta este un moment prielnic pentru companiile care îşi doresc relocarea sau închirierea unui spaţiu de birouri luând în considerare situația actuala a pieței imobiliare, acestea având posibilitatea de a beneficia de un raport calitate-preț excelent pentru o parte dintre proiectele existente.

Cu toate acestea, este foarte important ca, în momentul căutării unui spaţiu de birouri, companiile să acorde o atenţie sporită principalelor nevoi pe care le au şi să nu facă rabat la calitatea serviciilor puse la dispoziţie. Un alt aspect ce trebuie, de asemenea, luat în calcul este reputaţia proprietarilor clădirii. În cazul în care spaţiul nu este ales corespunzător, există riscul unor costuri ridicate pe termen lung şi chiar probleme în ceea ce privește confortul chiriasilor și utilizarea spațiului închiriat.

Global Finance, înființată în 1991 în Atena, este o firmă independentă de investiții, printre pionierele domeniului private equity și venture capital din regiune, ce și-a construit de-a lungul timpului un portofoliu excepțional. Operațiunile Global Finance constau în managementul fondurilor private de capital, dezvoltare imobiliară și servicii de consultanță în Europa de Sud-Est.

În 2005, Global Finance a intrat pe piața imobiliară, vizând investiții în România, Bulgaria și Serbia. Global Finance are birouri în Atena, Sofia, București și Belgrad.