Surse au declarat sub acoperirea anonimatului că ancheta a demarat în 15 martie, după ce Direcţia Generală pentru Concurenţă, Consum şi Combaterea Fraudelor (DGCCRF) şi Departamentul anti-fraudă au deferit cazul instanţei. "Vehiculele diesel produse de companie îndeplinesc toate reglementările privind emisiile" în Italia, unde este sediul subsidiarei europene, a venit replica FCA, fara precizari privind modelele investigate în Franţa.

Constructorul auto a mentionat, totusi, că "va continua să coopereze cu autorităţile competente şi este încrezătoare că problema va fi clarificată la timpul potrivit". În Marea Britanie, este testat nivelul emisiilor la modelul Jeep Grand Cherokee.

Luna aceasta, Ministerul Transporturilor de la Roma a anunţat că testele efectuate în Italia asupra vehiculelor diesel cu motoare Euro 5 nu au arătat încălcări ale standardelor privind emisiile sau prezenţa unui software care să permită maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale.

Au fost testate 18 vehicule de la diverşi producători auto, inclusiv şapte modele de la FCA, reprezentând 70% din vehiculele diesel cu motoare Euro 5 care circulă în Italia. "În urma efectuării testelor, nu s-au descoperit dispozitive ilegale care să încalce reglementările din UE privind emisiile", a precizat Ministerul Transporturilor din Italia. Anterior, ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, aprecia că UE trebuie să se asigure că maşinile Fiat Chrysler care încalcă reglementările privind poluarea sunt retrase de pe piaţă.

Recent, FCA a recunoscut că autorităţile din SUA şi din alte state investighează producătorul auto italo-american pentru posibile încălcări ale standardelor privind emisiile vehiculelor diesel. In SUA, Agenţia pentru Protecţia Mediului a acuzat FCA că din 2014 foloseşte un soft care a permis un nivel excesiv al emisiilor la peste 100.000 de camioane şi SUV-uri cu motoare diesel. Potrivit FCA, sunt afectate aproximativ 104.000 de vehicule.

Din ianuarie, acţiunile listate în SUA ale Fiat Chrysler au scăzut cu 1,1%, investitorii fiind îngrijoraţi de existenţa unor asemănări cu scandalul emisiilor de la Volkswagen (Dieselgate).