Trei companii s-au declarat interesate de preluarea HZ Cargo dar numai oferta companiei din România a fost considerată completă şi validă, îndeplinind toate cele 11 condiţii stabilite de autorităţi, a declarat ministrul Transporturilor, Sinisa Hajdas Doncic.

Conform ofertei depuse, Grup Feroviar Român va achiziţiona HZ Cargo în termen de 30 de zile de la semnarea contractului, va plăti 30 milioane de euro pentru achitarea împrumutului acoperit de garanţiile de stat, 10 milioane de euro vor merge spre capitalul operaţional pentru plata datoriilor către furnizori şi a salariilor angajaţilor iar 20 de milioane de euro vor fi folosite pentru investiţii.

Până anul viitor, Grup Feroviar Român îşi va asuma împrumuturile pe termen lung în valoare de 80 milioane de euro acoperite de garanţiile de stat, pentru care compania are garanţii de la Banca Română de Dezvoltare, a precizat Hajdas Doncic.

Guvernul a aprobat garanţiile pentru HZ Infrastructure şi HZ Passenger Transport pentru împrumuturi de 650 milioane de kuna şi, respectiv, 250 milioane de kuna. Ambele împrumuturi vor fi achitate în termen de cinci ani, cu o perioadă de graţie de un an.

Hajdas Doncic a declarat că HZ Infrastructure va utiliza creditul pentru investiţii iar HZ Passenger Transport va folosi jumătate din sumă pentru închirierea liniilor de cale ferată iar cealaltă jumătate pentru modernizare.

În România, Grup Feroviar Român a fost declarată pe 20 iunie câştigătoare a competiţiei pentru privatizarea CFR Marfă.

Preţul oferit de GFR este de circa 202 milioane de euro şi ar urma să fie achitat integral. Pe de altă parte, GFR şi-a asumat investiţii de aproximativ 900 milioane de lei în CFR Marfă.