Sa fie contructorii germani marii trisori in privinta emisiilor de CO2? Diferenta dintre emisiile teoretice de CO2 afisate de constructorii auto si realitate s-a marit, potrivit ultimului raport al ICCT. Institutia noteaza ca, in medie, un decalaj de 25% in Europa. In urma cu 10 ani, diferenta observata era de 10%. Potrivit studiului, cele mai mari diferente se constata la marcile germane.

Expertii ICCT consemneaza, astfel, un decalaj de 30% intre emisiile omologate la BMW si cele inregistrate in realitate la masinile produse de fabricantul german. La Audi, filiala grupului Volkswagen, distorsiunea a atins 28%, la Mercedes 26%. Cele mai oneste sunt, conform raportului, marcile franceze Renault, Peugeot si Citroen (diferenta de 6%), precum si marca nipona Toyota (aproximativ 15%).

„Asta inseamna ca, in realitate, consumul mediu de carburant este, la modul general vorbind, u 25% mai mare decat performantele inscrise in prospectele de vanzare”, subliniaza Peter Mock, director general al ICCT Europe. Consumul si emisiile de gaze cu efect de sera sunt strans corelate. Studiul a fost elaborat pe baza datelor cumulate de pe aproape o jumatate de milion de masini din Europa.