"Enel este un investitor important în sectorul energetic din România, cu o prezenţă puternică în toate segmentele-cheie ale strategiei sale la nivel de grup: distribuţie, clienţi şi energie din surse regenerabile. Vom continua programul de investiţii pentru a îmbunătăţi calitatea serviciilor, prin mărirea gradului de automatizare a reţelelor de distribuţie, precum şi prin dezvoltarea canalelor de comunicare cu clienţii şi a ofertei de servicii cu valoare adăugată', a declarat Georgios Stassis, country manager Enel în România, citat de agerpres.

Din 2005, de când a intrat pe piaţa din România, investiţiile totale ale Enel pe piaţa locală au depăşit 3 miliarde de euro. Valoarea investiţiilor realizate în reţelele de distribuţie în perioada 2005 - 2016 se ridică la 1,584 miliarde de euro.

Pentru anul 2017, din investiţiile de peste 151 de milioane de euro prevăzute pentru România, 139 de milioane de euro reprezintă suma alocată pentru operaţiunile de distribuţie. În 2018, investiţiile programate sunt de 178 de milioane de euro, din care 168 de milioane de euro pentru îmbunătăţirea performanţei reţelei.

"Ca urmare a modernizării reţelelor, cele trei companii E-Distribuţie - care acoperă regiunile Muntenia Sud, Banat şi Dobrogea - sunt în topul celor mai performanţi operatori de distribuţie de energie electrică din România în privinţa calităţii serviciilor în ultimii ani. Conform datelor raportate Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) pentru 2015, indicatorul SAIDI (durata medie a întreruperilor neplanificate pentru fiecare client) pentru E-Distribuţie Muntenia a fost de 221 minute, cel mai bun nivel din ţară, media naţională fiind de 308 minute. E-Distribuţie Dobrogea şi E-Distribuţie Banat au avut, de asemenea, performanţe mai bune decât media pe ţară, cu SAIDI de 234 minute, respectiv 247 minute", se arată în comunicat.