Compania Ericsson a lansat o nouă platformă web pentru dezvoltatori care, potrivit firmei, va transforma orice dispozitiv cu o conexiune la internet într-o sursă de comunicare cu acces permanent.

Aceasta este prima platfomă din lume care permite comunicarea web în timp real (WebRTC) bazată pe un subsistem IP multimedia (IMS) și va ajuta la crearea unor aplicații web ce vor extinde ecosistemul companiilor și consumatorilor.

WebRTC este un proiect open-industry care are ca scop furnizarea de capacități de comunicare AV în timp real. În special în cadrul browserelor web, WebRTC standardizează modul de stabilire a unei conexiuni media între doi clienți (fără a fi nevoie de downloada software specific) și oferă dezvoltatorilor acces via API-ul JavaScript pentru a simplifica crearea serviciilor multimedia. 
 
Având posibilitatea de a se conecta la orice dispozitiv căruia îi este atașat număr de mobil, dezvoltatorii pot acum să reinventeze serviciile de telecomunicații și să creeze paradigme noi de comunicare pentru a furniza consumatorilor finali valoare adăugată prin serviciile mobile pe care le utilizează.

În cadrul unei conferințe dedicate dezvoltatorilor, AT&T și-a prezentat interfața pentru programarea de aplicații destinate managementului apelurilor (Call Management API), interfață dezvoltată cu ajutorul platformei „IMS Innovation” de la Ericsson, care e acum în versiune Alpha.

În plus, dezvoltatorii au fost invitați la un Hackaton, în cadrul căruia au dezvoltat aplicații și servicii pe baza interfeței AT&T. Premiile au fost în valoare totală de 200.000 de dolari, iar câștigătoare a fost desemnată aplicația „Good Times”. Aceasta citește undele cerebrale ale utilizatorului cu ajutorul unei căști pentru a respinge apelurile unei persoane în cazul în care utilizatorul are o activitate cerebrală intensă.
„Conceptul existent de apel telefonic va putea fi văzut de dezvoltatori ca un flux digital. Astfel, aceștia vor avea posibilitatea de a inova procesul de comunicare. Înregistrarea, transcrierea, contextualizarea și traducerea vor fi posibile pe orice dispozitiv conectat, folosind numărul de telefon existent al unui utilizator – și acesta este doar începutul”, a declarat Geoff Hollingworth, head of Business Innovation, Ericsson America de Nord.

Astăzi există mai multă inovare în comunicare decât în ultimii 30 de ani la un loc, iar relevanța și simplitatea reprezintă cheia succesului. Prin dezvoltarea acestei noi platforme, Ericsson le permite dezvoltatorilor să-și folosească creativitatea pentru a crea noi aplicații care nu vor mai fi limitate de tehnologia platformelor pe care au fost construite.