Studiul prezintă 18 exemple de situații în care tehnologia joacă un rol important în gradul de satisfacție al consumatorilor cu viața urbană.

Utilizatorii de smartphone-uri au fost rugați să evalueze câteva servicii-concept dedicate aspectelor vieții urbane de care aceștia sunt mulțumiți, ca disponibilitatea unui număr mare de restaurante, locuri de divertisment și de făcut cumpărături. Câteva dintre serviciile-concept includ: ghiduri digitale de restaurante, un antrenor digital, aplicații pentru recomandări de cumpărături în funcție de situație, meniuri și rezervări de mese prin aplicații mobile, un magazin digital cu livrări de produse în aceeași zi.

Unul dintre motivele cele mai frecvente de nemulțumire pentru cei care locuiesc în orașe este aglomerația din trafic. 47% dintre utilizatorii de smartphone-uri și-au exprimat interesul pentru o aplicație care ar putea să le ofere informații în timp real despre rute optime în oraș sau orarul mijloacelor de transport în comun. Același procent de utilizatori cred că operatorii de telefonie mobilă vor avea un rol crucial în modul în care aceste servicii vor fi livrate și cât vor costa, deși, în mod general, sunt conștienți că industriile de profil vor da tonul în această direcție. 

De asemenea, studiul a acoperit și aspecte ale vieții urbane de care utilizatorii de smartphone-uri sunt cei mai nemulțumiți, în special legate de sistemul de îngrijire al copiilor și bătrânilor, lipsa de comunicare cu autoritățile și ambuteiajele din trafic.

Serviciile-concept gândite pentru aceste probleme includ: rețele sociale care facilitează comunicarea de pe orice dispozitiv cu membrii familiei care au nevoie de îngrijire, un serviciu mobil care furnizează informații de la autorități în funcție de locul în care se află utilizatorul, o aplicație pentru programarea și optimizarea drumurilor în oraș din timpul zilei. De asemenea, participanții la studiu au menționat că își doresc servicii mai bune de comunicare cu autoritățile prin intermediul smartphone-urilor pe care le dețin. 

Aplicațiile de smartphone destinate modului în care facem cumpărături și ne ocupăm timpul liber pot crește considerabil satisfacția oamenilor legată de viața urbană. În același timp, aplicațiile pot diminua și nemulțumirile acestora. Studiul desfășurat de Ericsson ConsumerLab arată că oamenii își doresc servicii inovatoare care să îi ajute să-și îmbunătățească orice aspect al vieții de oraș, de aceea există și o presiune ca acestea să apară pe piață cât mai repede.

Studiul a fost desfășurat online, pe un eșantion de 7.500 de utilizatori de smartphone-uri și este reprezentativ pentru 40 de milioane de cetățeni la nivel mondial.