Anterior, surse apropiate negocierilor au afirmat că producătorul de masini electrice ar fi încheiat un acord care să-i permită să crească pe piaţa chineză. Informatia nu a fost confirmata oficial nici de compania auto, nici de autorităţile de la Beijing. O astfel de intelegere ar putea permite Tesla să-şi diminueze costurile de producţie, deşi asta va implica aplicarea taxei de import de 25% al Chinei.

"După al XIX-lea Congres Naţional al Partidului Comunist al Chinei, vom facilita în mare măsură accesul la piaţă şi nu vom precupeţi niciun efort pentru a consolida un context economic bazat pe lege, internaţionalizat şi convenabil", a spus Gao.

China este ţara unde se vând cele mai multe autovehicule electrice la nivel mondial şi Executivul implementează numeroase politici pentru consolidarea utilizării acestora ca măsură pentru a combate poluarea în marile oraşe.

Anul trecut, vânzările de autovehicule electrice şi hibrid au crescut cu 53%, depăşind jumătate de milion de unităţi, dublu faţă de Europa (cu 221.000) şi aproape cvadruplu comparativ cu Statele Unite (cu 157.000). Se preconizează ca această cifră să se majoreze considerabil anual, până va ajunge la vânzări de şapte milioane autoturisme electrice pe an, în 2025, scrie agerpres.