Astfel, în primele trei luni din 2014, valoarea acestei pieţe a ajuns la aproximativ 90 - 100 de milioane de euro.
Industria de retail online IT&C va înregistra însă un reviriment în perioada Sărbătorilor Pascale.

“Estimăm un avans al vânzărilor de aproximativ 20% în perioada imediat următoare, în comparaţie cu o perioadă obişnuită din an, ca urmare a unei cereri mai mari din partea consumatorilor. În plus, am venit în întâmpinarea clienţilor cu oferte foarte avantajoase, parte a campaniei Black Easter, oferindu-le reduceri de până la 50% la sute de produse”, a declarat Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.ro.

Produsele cel mai bine vândute de la începutul anului au fost smartphone-urile, tabletele, laptop-urile şi televizoarele. Avem însă vânzări foarte bune şi pe segmentul componentelor pentru PC, dar şi pe cel al imprimantelor/multifuncţionalelor. Într-adevar, smartphone-urile şi tabletele rămân cele mai efervescente segmente. Spre exemplu, piaţa de telefoane mobile ar putea creşte anul acesta cu maximum 40%, pe fondul erodării preţului.

“Un alt factor care sprijină dezvoltarea acestui segment ţine de lansările tot mai numeroase din partea producătorilor. Vorbim de producătorii mari: Samsung, Apple, Sony, LG care anunţă permanent noi lansări de produse, dar si de dezvoltarea companiilor din categoria B, în special companii româneşti, care au produse de o calitate tot mai bună, înglobează tehnologie nouă în echipamentele pe care le aduc în piaţă si oferă şi preţuri mai mici ”, mai spune Mihai Pătraşcu.

Categoriile de produse enumerate mai sus rămân şi “vedetele” vânzărilor din perioada Sărbătorilor Pascale, ţinând cont de faptul că beneficiază de reduceri importante. Spre exemplu, cei interesați, pot cumpăra smartphone-uri cu 369 lei, roboți de bucătărie la 249 lei, aspiratoare la 129 lei, televizoare HD LED cu diagonala de 71 de cm cu 899 lei şi multe altele. Pe lângă prețul redus, multe produse vin la pachet fie cu un cadou, fie cu servicii extra, cum este cel de garanție extinsă, spre exemplu.

Cât priveşte întregul an 2014, evoMAG țintește o cifră de afaceri de peste 20 de milioane de euro, în creștere cu 30% față de vânzările înregistrate în 2013.