"Așa cum am declarat în mai multe rânduri, chiar în mass-media bulgară, Grup Feroviar Român este un partener serios, care nu se joacă în legătură cu intențiile sale strategice. Noi am decis să intrăm în acest proces de privatizare cu intenții serioase, întrucât BDZ reprezintă unul dintre obiectivele noastre de interes strategic", a declarat în exclusivitate pentru Income Magazine Gruia Stoica, proprietarul grupului Grampet.

"Grup Feroviar Român s-a implicat în procesul de privatizare cu bună credință. Ne-am păstrat această bună credință chiar după ce am aflat din mass-media despre faptul că creditorii controlează o treime din activele companiei. Ne-am menținut buna-credință și intențiile serioase în  toate discuțiile purtate cu
reprezentanții părții bulgare", a adăugat omul de afaceri român.

Potrivit unor informaţii apărute în presa bulgară, privatizarea unității de transport de marfă a Căilor Ferate Bulgare (BDZ) poate fi întârziată deoarece potențialii cumpărători - Grup Feroviar Roman si Austrian Donau-Finanz Transport - au în vedere retragerea din cauza datoriilor uriașe ale companiei.

Ministrul Transporturilor bulgar, Kristian Krastev, a declarat că BDZ a fost efectiv insolvabilă din 2008, adăugând că "acest lucru nu era pentru nimeni o știre senzațională."

El a subliniat că BDZ Holding inregistreaza pierderi de 716 milioane de leva, iar datoriile catre cei mai mari creditori se ridica la suma de 35 milioane de euro/ creditor.

BNT a mai anuntat că Agentia Bulgara de Privatizare și Post-Privatizare (PPCA) a primit o cerere de prelungire a termenului de depunere a ofertelor pentru licitatie in cazul BDZ Freight Services până pe 28 martie.

Totodata, Grup Feroviar Roman și Austrian Donau-Finanz Transport au solicitat informații suplimentare privind starea financiara a companiei de stat.