Purtătorul de cuvânt al Administraţiei Prezidenţiale, Bogdan Oprea, nu a dorit să comenteze subiectul. In decembrie anul trecut, premierul Victor Ponta s-a declarat nemulţumit de costurile pentru bugetul de stat ale operării aeronavei prezidenţiale, el evocand posibilitatea ca şeful statului şi consilierii săi să efectueze vizitele externe cu avioane de linie.

"Şi la Administraţia Prezidenţială vom face reduceri. Faptul că ditamai avionul stă pe pistă câte trei zile să se plimbe preşedintele la Bruxelles, la Consiliul European... Am fost şi eu la Bruxelles şi am mers cu avionul de linie. Am văzut şi alţi şefi de guvern, în general ţările au un avion. La noi se închiriază de la TAROM ditamai avionul pentru preşedinte şi câţiva din jurul lui. Încercăm să fim mai închişi la buzunar", spunea Ponta pe 12 decembrie 2012, în contextul participării preşedintelui Băsescu la Consiliul European de iarnă şi a pregătirii bugetului pe 2013.

În 2010, Administraţia Prezidenţială a solicitat TAROM să efectueze cursele speciale pentru deplasările şi vizitele externe ale şefului statului, compania de stat punând la dispoziţie pentru acestea unul dintre cele două avioane Airbus A 310, achiziţionate la începutul anilor '90 şi care sunt destinate a fi folosite în special pentru cursele pe distanţe lungi, transcontinentale.

Cele două avioane Airbus de tipul A 310 din flota TAROM s-au aflat în conservare în perioada 2003-2007, iar după ce au fost recondiţionate, au fost utilizate pe curse europene de mediu-curier, ceea ce a provocat pierderi companiei. Compania a fost nevoită să utilizeze avioanele şi pentru transporturi de marfă, tocmai pentru a diminua aceste pierderi.

Compania Romavia care opera vechea aeronavă prezidenţială, un Boeing 707 vechi de 39 de ani care nu mai îndeplinea nici standardele de zgomot la nivel european, a anunţat în 2010 că nu mai poate efectua deplasările preşedintelui ca urmare a situaţiei financiare dificile a regiei.