O frumoasa reusita pentru Sergio Marchionne. Fiat, care detine deja comenzile Chrysler, unde este cel mai mare actionar din 2009, a preluat controlul total asupra constructorului american, la un pret relativ rezonabil. Dupa luni de negocieri incordate, patronul grupului italian  a convins sindicatul lucratorilor din sectorul auto (United Auto Workers) sa renunte la participatia lui de 41,5% la capitalul Chrysler, pentru 4,35 miliarde de dolari.

UAW a detinut acest pachet de la iesirea din faliment a Chrysler, in 2009. Sindicatul a dorit sa-l schimbe pe lichiditati pentru a gestionaa regimul asigurarilor de sanatate pentru angajatii contructorului autor american, numarul trei in SUA.

Pentru a maximiza valoarea „averii” sale, UAW i-a cerut insistent lui Marchionne, patronul Chrysler incepand din 2009, sa reintroduca la bursa compania. In felul acesta, Wall Street a decis suma pe care Fiat a trebuit sa o plateasca. Ameliorarea cererii interne in Statele Unite si profitul degajat de Chryslaer au permis actiunilor companiei sa afiseze o crestere substantiala.

Constrans, oarecum, cedeze in fata UAW pentru a-si putea finaliza tranzactia, Marchionne a gasit un mijloc ingenios de finantare a achizitiei. Fiat nu va plati, de fapt, decat 1,9 miliarde de dolari. Chrysler este cel care va achita restul. Mai intai sub forma unui varsamant de 1,75 miliarde de dolari. Apoi, prin intermediul unor „rate” anuale de 700 de milioane.

Aceasta tranzactie permite Fiat sa accelereze procesul de integrare industriala cu gigantul american al industriei auto. Marchionne conduce un grup care detine marcile Chrysler, Dedge, Fiat, Alfa Romeo, Lancia si Maserati. Altfel spus, este bine dotat pentru a face fata altor uriasi ai sectorului, precum Toyota, General Motors, Volkswagen si Ford.