Fiat va prezenta, la salonul auto de la Los Angeles, prima versiune electrică a modelului compact 500, urmând ca maşina să fie comercializată anul viitor în SUA de Chrysler, divizia americană a grupului italian, relatează Bloomberg, citat de Mediafax.

Directorul general al Fiat, Sergio Marchionne, nu este un susţinător al vehiculelor electrice astfel că, chiar dacă va produce unul pentru a face pe placul autorităţilor de reglementare, nu se va juca designul mărcii italiene.

Grupul italian a revenit pe piaţa americană cu modelul Fiat 500 în 2010.

Fiat mizează pe faptul că noua maşină electrică va beneficia de asemănarea cu modelul 500 pe benzină, promovat de vedetele Jennifer Lopez şi Charlie Sheen.

Strategia diferă de cea adoptată de Nissan Motor, care a avut probleme cu atragerea cumpărătorilor cu designul neconvenţional al maşinii electrice Leaf.

"Hai să fim cinstiţi, urâţenia este probabil cea mai rea formă a poluării. Fiat 500e dovedeşte că nu trebuie să renunţi la designul atrăgător pentru a livra un automobil electric", a declarat Matt Davis, director de marketing la Fiat.

Fiat 500e se alătură automobilelor electrice Chevrolet Spark EV (General Motors) şi iConcept (BMW) prezente la salonul de la Los Angeles, care se deschide miercuri pentru presă.

Statul California, care a reprezentat în acest an peste 11% din vânzările auto de pe piaţa americană, cere celor mai mari producători să crească vânzările de vehicule cu emisii zero.

Marchionne consideră că motoarele pe benzină şi motorină sunt opţiuni mai bune pentru crearea de vehicule ecologice decât modelele hibrid sau electrice.

Fiat nu a stabilit încă preţul Fiat 500e, dat Marchionne a declarat în octombrie că grupul va pierde circa 14.000 de dolari la fiecare maşină vândută.

Până în prezent, Nissan şi alţi producători de vehicule electrice au avut probleme să atragă cumpărători.

Livrările modelului Leaf al Nissan au scăzut cu 16%, la 6.791 de unităţi în primele 10 luni, potrivit datelor companiei de cercetare a pieţei Autodata. Nissan nu va atinge ţinta unor vânzări de 20.000 de maşini Leaf stabilită pentru acest an, a declarat director general Carlos Ghosn în această lună.