În primele patru luni, au revenit puternic produsele electrocasnice (cele mari cu un avans de 15%, iar cele mici cu o creştere de 10%), ceea ce subliniază orientarea clienţilor către tehnologii noi şi în aceste segmente - beneficiile noilor game traducându-se prin economie de energie, spaţiu sau timp.

Creşterea acestor categorii, unde valoarea medie a unui produs este substanţială (mai ales în cazul electrocasnicelor mari), este susţinută de revigorarea creditelor de consum, pe fondul creşterii încrederii consumatorilor în evoluţia economică viitoare, precizează managementul Flanco.

"Începutul lui 2014 indică, pentru noi, revenirea optimismului în consum şi reluarea unor creşteri care, chiar dacă nu mai sunt la fel de spectaculoase ca în trecut, se bazează pe nevoi reale şi conduc la crearea unor trenduri pozitive sustenabile", a declarat directorul general al Flanco Retail, Dragoş Sârbu.

Celelalte categorii de produse vândute au evoluat diferit de la o familie de produse la alta, atât în funcţie de creşterile din anii precedenţi, cât şi pe fondul schimbărilor semnificative de tehnologie.

Astfel, electronicele au înregistrat un avans de 6%, susţinut de produsele audio-video şi penalizat într-o măsură semnificativă de segmentul foto, iar IT-ul a înregistrat un plus de 2%, cu creştere pe tablete şi regres pe notebook-uri.

Compania a continuat şi în 2014 investiţiile în reţea, deschizând un nou magazin la Cluj, şi continuând programul de remodelare, care a inclus până în prezent 42 de magazine.

Bugetul alocat în 2014 pentru expansiunea şi modernizarea reţelei se apropie de 1.000.000 de euro, aducând investiţia totală în magazine la 5 milioane euro, în ultimii trei ani.

Flanco Retail a crescut şi numărul de angajaţi cu 15%, ajungând la un efectiv de aproape 1000 de oameni în 2014.