Cotidianul Bild afirma, in numarul sau de luni, ca noul model de afaceri ar presupune mutarea unei părţi a acestei producţii la fabrica Ford din Craiova. Angajaţii fabricii din Köln au posturile garantate până în 2017, dupa care aproape 1.000 de muncitori risca sa fie concediaţi. Nici directorul fabricii din Germania, Bernhard Mattes, nici conducerea americană nu au dezvaluit detalii privind intentiile lor pe termen mediu.

Comunicatul dat publicitatii de companie mentioneaza ca „programul preconizat prevede ca angajaţii din Köln să asambleze, în turele de dimineaţă şi seară, 1.200 de unităţi. Potrivit cererii, colegii din România ar putea să preia restul producţiei Ford Fiesta”.

Mutarea producţiei în România ar fi motivată în principal de costuri, arată Bild. Spre deosebire de Köln, cheltuielile pentru salarii şi consumul de energie sunt semnificativ mai mici. Chiar şefii de la Ford susţin că „în Köln, cei care muncesc în tura de noapte, câştigă cu 500 de euro net mai mult decât colegii din turele de dimineaţă sau seară. Este vorba de 1.000 de posturi din tura de noapte - în vremuri de criză, aici este potenţialul de economisire”.

Citand Frankfurter Allgemeine Zeitung, Bild scrie că in Romania salariile pornesc de la 5 euro pe oră, ceea ce inseamna numai 10% din costurile totale suportate în Germania. Prin urmare, românii pot construi, cu salarii mai mici, un Ford Fiesta cu 1.300 de euro mai ieftin decât colegii din Köln. În cele două fabrici muncesc la producţia Ford Fiesta câte 4.000 de angajaţi.

Bild aminteşte că, din cauza crizei vânzărilor, gigantul automobilistic care are 80 de fabrici în toată lumea, cu 165.000 de angajaţi, are de gând să reducă numai în Europa 6.000 de posturi din totalul de 47.000.