Salariații se pot înscrie în acest program până la 18 decembrie, iar în cazul în care, prin înscrierile voluntare a angajaților, nu va fi atinsă ținta de reducere de personal, se va trece la un program de concedieri pe motive economice.

Liderul sindicatului Ford, Ovidiu Cioroianu, a declarat că desființarea a 680 de locuri de muncă la fabrica Ford din Craiova este cea mai mare reducere de personal din istoria fabricii.

"O să mergem la consultări, cu propuneri și soluții pentru acești oameni. Vorbim de o reducere de aproape de 23 la sută din numărul total de angajați ai fabricii", a subliniat Ovidiu Cioroianu, citat de Agerpres in pagina electronica.

Într-un comunicat, Ford România menționează că prin această măsură se urmărește folosirea optimă a forței de muncă rămase la Craiova și îndeplinirea condițiilor actuale de producție, în timp ce conducerea societății continuă să caute oportunități pentru a produce la Craiova al doilea tip de autovehicul, după modelul care se produce în acest moment, B-Max.

"În timp ce B-Max continuă să fie unul dintre cele mai bine vândute modele ale segmentului B-MAV, piața auto din Europa rămâne la un nivel scăzut. Drept urmare, uzina de la Craiova a fost nevoită anul acesta să-și întrerupă producția pentru un număr semnificativ de zile, atât la secția de asamblare vehicule, cât și la cea de producție motoare. Pentru a asigura competitivitatea uzinei din Craiova și pentru a avea control asupra costurilor operaționale, este necesară luarea de măsuri suplimentare pentru a ajusta volumele de producție la cererea actuală a pieței. Acest lucru necesită și o reducere a forței de muncă", precizează Ford România.