Compania nu poate confirma speculaţiile din presă, a afirmat un reprezentant al Departamentului de comunicaţii de la Ford China. Dar, de cand a preluat conducerea intreprinderii, in iunie 2014, actiunile Ford au pierdut, la Bursa din New York, peste 30% din valoare. In acest context, constructorul auto s-a vazut nevoit sa avertizeze, recent, ca că investiţiile în noile tehnologii (vehiculele autonome şi serviciile de mobilitate) vor reduce profiturile în 2016 şi 2017, înainte de a se redresa în 2018.

Alţi director vor avea atribuţii sporite, inclusiv James Farley, preşedintele subsidiarei Ford din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, precum şi Joseph Hinrichs, preşedintele Ford pentru America de Nord şi de Sud. James Hackett a fost numit în martie 2016 la conducerea Ford Smart Mobility, o divizie creată pentru a accelera dezvoltarea serviciilor de mobilitate.

In varsta de 56 de ani, Fields a câştigat anul trecut 18,8 milioane de dolari, suma care cuprinde salariul, bonusul şi opţiuni cu acţiuni pe termen lung, o creştere de 19% faţă de anul anterior. Daca se adauga pensia şi alte compensaţii, se ajunge la un venit anual de 22,1 milioane de dolari, comparativ cu 18,6 milioane de dolari în 2015.

Luna aceasta, Ford a confirmat că va desfiinţa 1.400 de locuri de muncă în America de Nord şi Asia pentru a-şi reduce costurile şi a îmbunătăţi rentabilitatea. Aceste restructurări nu afectează nici Europa şi nici America de Sud, unde măsuri similare au fost adoptate în anii precedenţi. Ford Motor are aproximativ 200.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume, aproximativ jumătate din personal este în SUA, unde creşterea vânzărilor auto a încetinit, după boom-ul din ultimii ani.