Ford a explicat că sistemul, care urmează să fie patentat, foloseşte elemente ale altor sisteme deja instalate pe maşinile acestei mărci, cum ar fi camere video în partea din spate a vehiculului, senzori laterali de trafic şi senzori de parcare.

Sistemul este activat atunci când vehiculul este oprit. Camera video amplasată în partea din spate a maşinii şi senzorii de detectare a punctelor moarte 'supraveghează' spatele maşinii. Când senzorii detectează mişcare, sistemul reacţionează pentru a-l proteja pe ocupantul vehiculului.

Ford consideră că sistemul le oferă agenţilor care sunt ocupaţi cu întocmirea de rapoarte în interiorul vehiculelor 'o pereche suplimentară de ochi care să-i protejeze de ameninţări, îndeosebi pe timp de noapte, când vizibilitatea este redusă'. Sistemul, care va fi vândut separat, va echipa Ford Police Interceptor 2014, modelul fabricantului american realizat pentru forţele de poliţie, scrie Agerpres in pagina electronica.