La cat se cifreaza cheltuielile? 1,66 miliarde euro pentru o autostrada de 12,5 kilometri, cu trei benzi. Ceea ce inseamna ca fiecare kilometru construit va costa 133 de milioane de euro. De ce atat de mult? Pentru ca lucrarea impune solutii tehnice deosebite: autostrada ridicata pe piloni este conceputa sa reziste unor rafale de vant de 150 kilometri pe ora si unor valuri de 10 metri.

Pentru realizarea acestui proiect faraonic, angajat in parteneriat cu UE, va fi nevoie de sapte ani de munca. Ce rost are aceasta constructie? Actualul drum, care face legatura intre prefectura Saint-Denis si Le Port, constituie, potrivit autoritatilor locale, „o infrastructura de risc si costisitoare din punctul de vedere al intretinerii”. Construita in 1976 si gandita pentru un trafic de 10.000 de masini, autostrada este frecventata, in prezent, de 60.000 de autoturisme.

Rezultatul: „accidentele sau defectiunile ingreuneaza serios traficul, blocand frecvent intrareain Saint-Denis”. Amenintata de caderile de pietre, artera face obiectul unor lucrari de securizare, dar ramane in continuare de mare risc.

De unde vin banii? Franta va cotiza cu 532 de milioane de euro, din care 248 provin din Fondul de compensare a taxei pe valoare adaugata. Uniunea Europeana va pune la dispozitie 151 de milioane de euro, iar regiunea Reunion va varsa in bugetul proiectului 669 de milioane. Lucrarea va fi executata de trei companii: Bouygues, Vinci si Eiffage.