Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, inclusiv în Germania, după ce în septembrie a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Potrivit Financial Times, care citează o serie de scrisori trimise între responsabilii europeni, liderii UE erau la curent cu existenţa unor probleme cu doi ani înainte de izbucnirea scandalului de la Volkswagen. Astfel comisarul pentru Mediu, Janez Potocnik, menţionează existenţa unor probleme într-o scrisoare adresată în februarie 2013 comisarului pentru Politică Industrială, Antonio Tajani.

'Există îngrijorări răspândite potrivit cărora performanţa (motoarelor n.r.) a fost ajustată pentru a se conforma ciclului de teste, în pofida unei creşteri spectaculoase a emisiilor în afara acestui context', se arată în scrisoarea lui Janez Potocnik.

Scandalul a izbucnit în luna septembrie a acestui an când autorităţile americane au acuzat grupul german Volkswagen că a echipat mai multe milioane de vehicule cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în momentul în care vehiculul este supus unui test de mediu, dar care este dezactivat în condiţiile în care vehiculul rulează în regim normal de trafic, ceea ce antrenează o creştere a emisiilor poluante, aminteste agerpres.