Grigorii Soloveichik, liderul proiectului de la GE Global Research şi directorul Centrului de cercetare în domeniul energiei, condus de GE şi finanţat de Departamentul de Energie, este de părere că bateriile ar putea fi cu 75% mai ieftine decât bateriile auto disponibile în prezent pe piaţă şi ar putea mări distanţa parcursă de vehiculele electrice actuale.

„Departamentul de Energie vrea o baterie care să permită maşinii să parcurgă o distanţă de 386 de km,” spune Grigorii Soloveichik. „Noi credem că putem depăşi acest obiectiv.” 

Inginerii GE arată că, spre deosebire de bateriile litiu-ion şi de alte sisteme de baterii, noua tehnologie va folosi soluţii apoase de substanţe chimice anorganice capabile să asigure o densitate mare a energiei prin transportarea mai multor electroni în acelaşi timp. 

Sistemul a fost denumit baterie „cu fluxuri” deoarece descărcarea şi reîncărcarea au loc în celule electrochimice amplasate separat de rezervoarele de stocare a energiei, fiind astfel mai sigure. „Ne imaginăm o astfel de baterie cu fluxuri care să aibă aplicaţii atât în transport, cât şi în stocarea energiei pe scară largă,” a declarat Soloveichik. „Pe scurt, pentru vehicule electrice, tehnologia aduce schimbări radicale.”

Studiul face parte din programul ARPA-E RANGE al Departamentului american de Energie, care îşi propune să dezvolte tehnologii revoluţionare de stocare a energiei electrochimice. Inginerii de la GRC şi echipa laboratorului Berkeley declară că intenţionează să dezvolte un prototip funcţional şi „să demonstreze fezabilitatea” conceptului anul viitor.
Spre comparatie, Agenţia de protecţie a mediului din SUA a evaluat distanţa parcursă de modelul Nissan Leaf 2013 la 120 km. Modelul de lux S 2013 de la Tesla Motors poate ajunge la 426 km cu o singură încărcare. Ambele folosesc baterii litiu-ion.

GE are o experienţă îndelungată în domeniul cercetării vehiculelor electrice. Cu un secol în urmă, compania a dezvoltat primele încărcătoare de VE. Recent, inginerii GE au dezvoltat staţii de încărcare pentru vehicule electrice, cum ar fi WattStation şi bateriile Durathon pe bază de sodiu, care fac parte acum din portofoliul ecomagination al companiei.