O asemenea plecare vine sa ilustreze reprosurile formulate de marii actori ai sectorului auto din Coreea de Sud, nationali sau straini, care regreta o crestere considerata prea rapida a costurilor mainii de lucru in aceasta tara, numarul 7 mondial in domeniul exporturilor. „Trebuie sa ne asiguram ca vom limita riscul nu numai pentru urmatorii doi sau trei ani, dar pe o durata mai mare. Nu trebuie sa devenin dependneti de o singura sursa de produse”, a declarat una dintre sursele citate de Reuters.

„Daca nu merge ceva in Coreea de Sud, fie ca este vorba de costuri, de politica sau de sindicate, acest lucru are un impact imediat”, a adaugat aceeasi sursa. General Motors a facut din Coreea de Sud unul dintre principalele sale noduri de productie dupa ce a esuat, in 2002, sa cumpere Daewoo Motors. In prezent, acest stat asiatic reprezinta 20% din productia anuala mondiale, de aproape 9,5 milioane de vehicule, din care 80% sunt destinate exportului.

Potrivit surselor Reuters, apropiate conducerii GM insarcinata cu strategia pentru Coreea de Sud, costurile salariale au progresat considerabil in ultimii 10 ani, un fenomen exacerbat de relativa soliditate din ultimul an a monedei nationale, won. In loc de replica, reprezentantii sindicatelor au estimat ca discutiile legate de plecarea GM nu sunt altceva deca o incercare de a descuraja orice revendicari salariale.