Pesimismul se reflectă şi în aşteptările financiare ale generaţiei. Pe pieţele mature, doar 36% dintre respondenţi se aşteaptă să o ducă mai bine din punct de vedere financiar decât părinţii lor, în timp ce tinerii din pieţele emergente sunt mai optimişti - aproape trei sferturi dintre aceştia cred că vor trăi mai bine decât părinţii lor, atât din punct de vedere financiar (71%), cât şi emoţional (62%).

'Pesimismul generaţiei Y arată o schimbare a priorităţilor personale. Cu patru ani în urmă, schimbările climatice şi deficitul de resurse erau principalele preocupări ale generaţiei Y. Anul acesta, crimele, corupţia, conflictele armate şi tensiunile politice îi neliniştesc pe tineri, afectându-le atât viaţa personală, cât şi cea profesională', a declarat Punit Renjen, CEO Deloitte Global.

Nesiguranţa este una dintre cauzele pentru care tot mai mulţi millennials îşi doresc un loc de muncă stabil. Anul trecut, 'prăpastia loialităţii' dintre cei care se vedeau părăsind compania în următorii doi ani şi cei care anticipau că vor sta cel puţin cinci ani era de 17%. Anul acesta, proporţia celor care cred că vor părăsi repede compania pentru care lucrează a scăzut la 7%.

Conform Deloitte Millennial Survey 2017, generaţia Y consideră că flexibilitatea la locul de muncă îmbunătăţeşte performanţa organizaţiei, aduce beneficii personale şi creează loialitate faţă de companie. Generaţia Y este divizată între cei care cred că politica şi afacerile pot lucra bine împreună (49%) şi cei care cred contrariul (48%). De asemenea, generaţia Y are o părere bună despre generaţia Z. Şase din zece respondenţi cred că generaţia Z (având 18 ani sau mai puţin) va avea un impact pozitiv la locul de muncă, datorită abilităţii de a gândi creativ şi cunoştinţelor IT.

Studiul s-a desfăşurat în septembrie 2016, în 30 de ţări, şi se bazează pe răspunsurile a peste 8.000 de reprezentanţi ai generaţiei Y. Respondenţii sunt născuţi după 1982, sunt licenţiaţi şi angajaţi cu normă întreagă, predominant în cadrul unor companii private având peste 100 de angajaţi.

Deloitte furnizează clienţilor din sectorul public şi privat din industrii variate servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi de managementul riscului, servicii de taxe şi alte servicii adiacente.