"Cred că este rezonabilă o limitare la 120 de kilometri pe oră pe autostrăzi deoarece toate statisticile arată că aceasta ar diminua numărul de morţi şi de accidente grave", a asigurat preşedintele partidului social-democrat (SPD) într-un interviu pentru cotidianul regional "Rheinische Post".

"Restul lumii face asta de mult timp", a adăugat acesta în timp ce printre clişeele menţionate în general despre Germania se numără des viteza nelimitată pe autostrăzi.

Însă această luare de poziţie a fost imediat respinsă chiar în cadrul partidului său, mai ales de candidatul SPD la postul de cancelar pentru alegerile legislative din septembrie, Peer Steinbruck.
"Pe o mare parte a reţelei rutiere germane avem deja o limitare de viteză", a argumentat Steinbruck, pentru televiziunea publică regională WDR. Acesta a adăugat că nu vrea să se "amestece din nou" în dezbatere.
Purtătorul de cuvânt al cancelariei, Steffen Seibert, a subliniat de asemenea că Angela Merkel nu intenţionează să introducă o limită de viteză pe autostrăzile germane unde nu este neobişnuit să vezi maşini cu peste 200 de kilometri la oră.

Ministrul Transporturilor, Peter Ramsauer, a declarat la rândul său că este împotriva limitării, argumentând faptul că accidentele cele mai grave nu se produc pe autostrăzi, ci pe drumurile naţionale sau regionale.

Verzii, care vor ca alături de SPD să bată coaliţia liberal-conservatoare a Angelei Merkel la legislative, au înscris în programul lor electoral instaurarea unei limite de viteză de 120 de kilometri pe oră pe autostrăzi pentru a limita emisiile de gaze cu efect de seră. Însă este singura mişcare politică care militează în acest sens.

Absenţa limitei de viteză pe o parte a reţelei rutiere, fapt unic printre ţările industrializate însă foarte popular în opinia germanilor, pare să rămână de neatins în ţara mărcilor Audi, BMW, Mercedes şi Porsche.