Ofertele au fost lansate de International Container Terminal Services (Filipine); Peninsular and Oriental Stream Navigation Company (Dubai); şi un consorţiu alcătuit din firma germană de private-equity Deutsche Invest Equity Partners, Terminal Link (o subsidiară a CMA CGM) şi un grup condus de investitorul ruso-elen Ivan Savvidis.

Investitorii aveau termen până în 24 martie să depună ofertele angajante, pentru participaţia de 67% în portul Salonic. Propunerile au fost depuse vineri, la sediul băncii Morgan Stanley din Londra. Pe lângă suma plătită pentru participaţia majoritară, ofertantul preferat va trebui să facă investiţii de cel puţin 180 de milioane de euro în următorii şapte ani.

Vânzarea portului Salonic a început în iulie 2014 dar a fost întârziat de câteva ori din cauza valului de greve al angajaţilor din port şi a turbulenţelor politice. Noul Guvern de stânga a oprit unele privatizări, când a venit la putere în 2015, dar le-a relansat în 2016, ca parte a acordului semnat cu creditorii internaţionali. Al treilea pachet de asistenţă financiară obţinut de Grecia - în valoare de 85 de miliarde de euro- prevede un program masiv de privatizare. Banii obţinuţi vor fi folosiţi la achitarea împrumuturilor primite pentru recapitalizarea băncilor şi pentru finanţarea investiţiilor. Până în 2018, Grecia va trebui să obţină din privatizări aproximativ şase miliarde de euro.

În august 2016, grupul chinez de transport maritim Cosco a preluat o participaţie de 67% în cel mai mare port al Greciei, Pireu, pentru 368,50 milioane de euro, scrie agerpres.