"Vom plăti banii după ce vom plăti avizul de la Consiliul Concurenţei. Această fază este o fază premergătoare. Finalizarea procedurii va avea loc după ce vom primi avizul de la Consiliul Concurenţei", a afirmat Gruia Stoica.

Potrivit acestuia, compania pe care o reprezintă are termen 10 zile pentru a trimite notificarea către Consiliul Concurenţei.

"Avem termen maxim de zece zile pentru a trimite notificarea către Consiliul Concurenţei, însă noi o vom expedia în cel mai scurt timp", a mai spus Gruia Stoica.

Întrebat dacă are banii necesari pentru cumpărarea companiei CFR Marfă, proprietarul Grup Feroviar Român a confirmat că dispune de sumele în cauză, precizând că nu ştie de ce a durat atât de mult procedura de semnare a contractului.

De asemenea, la întrebarea unui jurnalist referitoare la plecarea sa în Rusia pentru a căuta banii necesari în vederea cumpărării companiei CFR Marfă, aşa cum a sugerat preşedintele României, Traian Băsescu, Gruia Stoica a replicat: "Dar ce, banii din Rusia au altă culoare?".

Ministerul Transporturilor a anunţat, luni, că la ora 16.30, la sediul Ministerului Transporturilor, a avut loc procedura de semnare a contractului de vânzare-cumpărare a pachetului de 51% din capitalul social al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "CFR Marfă" către societatea comercială Grup Feroviar Român.

"Vânzarea pachetului de acţiuni a fost asumată de către Guvernul României prin Hotărârea nr. 526/2013 pentru aprobarea condiţiilor principale ale contractului de vânzare de acţiuni între stat, prin Ministerul Transporturilor, în calitate de vânzător, şi Societatea Comercială Grup Feroviar Român, în calitate de cumpărător. Până în acest moment, statul român, prin Ministerul Transporturilor şi Guvernul României, a respectat toate angajamentele asumate şi procedurile legale, aflându-se în termenii calendarului stabilit de privatizare a 'CFR Marfă'. Următoarele etape importante în finalizarea tranzacţiei sunt  plata valorii acţiunilor de către cumpărător şi transferul efectiv al acestora", se menţionează într-un comunicat al MT.

Procesul de pregătire a privatizării 'CFR Marfă' a demarat în 2008, odată cu includerea companiei în programul de privatizare al Ministerului Transporturilor. Prin Hotărârea de Guvern nr. 46, din 13 februarie 2013, privind aprobarea Strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "CFR Marfă" şi a mandatului Ministerului Transporturilor pentru implementarea acesteia, a fost aprobată strategia de privatizare prin vânzarea unui pachet majoritar de acţiuni. Hotărârea nr. 526/2013, pentru aprobarea condiţiilor principale ale contractului de vânzare de acţiuni, a fost publicată în Monitorul Oficial pe 14 august, termenul de finalizare a tranzacţiei fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, în caz contrar contractul urmând să fie desfiinţat de plin drept, fără a mai necesară punerea în întârziere, fără orice altă formalitate prealabilă şi fără intervenţia instanţei.

Preţul de cumpărare a pachetului de acţiuni este de 904,98 milioane lei.

În termen de 30 de zile calendaristice, Ministerul Transporturilor, Grup Feroviar Român şi un agent escrow urmează să încheie un contract escrow care va fi anexă la contractul de vânzare de acţiuni având ca obiect, în principal, plata de către GFR a sumei de 90,498 milioane lei, reprezentând 10% din preţul de cumpărare, în termen de două zile lucrătoare de la încheierea contractului escrow.

Modalitatea de plată a preţului pachetului de 51% din acţiuni este plata integrală la data finalizării şi va consta în încasarea următoarelor sume: echivalentul în lei a sumei de 10 milioane euro constituită de cumpărător cu titlu de garanţie de participare; suma de 90,498 milioane lei reprezentând fondurile din contul escrow; diferenţa de preţ până la concurenţa preţului de cumpărare oferit.

Finalizarea vânzării-cumpărării pachetului de acţiuni, constând în plata preţului de cumpărare şi în transferul titlului de proprietate asupra pachetului de acţiuni va avea loc sub condiţia semnării contractului de escrow şi depozitării de către cumpărător a sumei prevăzute pentru contul escrow şi a realizării unor condiţii suspensive.

Potrivit unor surse din MT, contractul de privatizare a fost semnat luni de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Cristian Ghibu şi de directorul general al GFR, Sorin Chinde, însă la eveniment au participat şi ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, şi proprietarul GFR, Gruia Stoica.