Este cea mai proaspata tranzacție din valul de fuziuni din ultimul timp, care a permis principalelor șase companii de transport maritim din lume să controleze aproape două treimi din piață.

Cosco oferă 10,07 dolari per titlu, o primă de 38% față de valoarea acțiunilor OOIL la închiderea ședinței de vineri a Bursei din Hong Kong.

Supracapacitatea din industria de transport maritim a dus la schimbări majore. Gigantul sud-coreean de transport maritim Hanjin a intrat anul trecut în faliment, în timp ce grupul francez CMA CGM a achiziționat Neptune Orient Lines din Singapore.

Anul trecut, Cosco a preluat o participație de 51% în cel mai mare port al Greciei, Pireu. Conform acordului semnat între Cosco și Agenția de Privatizare din Grecia (HRDAF), grupul chinez va plăti 280,5 milioane de euro (312,5 milioane de dolari) pentru a cumpăra 51% din portul Pireu.

În următorii cinci ani, Cosco va achiziționa încă 16%, cu suma de 88 de milioane de euro, după ce va finaliza investiții de 300 de milioane de euro în Portul Pireu, scrie agerpres.