'Prin noua strategie, Grupul încearcă să atingă un flux de numerar net cumulativ disponibil de peste 7 miliarde de euro, până în 2018. Nivelul actual de numerar (2014) este de 1,2 miliarde de euro. Dividendele cumulative până în 2018 vor însuma peste 5 miliarde de euro. Nivelul curent al dividendelor, asociat anului fiscal 2014, este de 930 de milioane de euro. Până la atingerea acestor obiective, Generali se angajează să menţină, pe durata ciclului, un randament al investiţiilor de capital propriu de peste 13%, care reprezintă o bază de referinţă pentru Grup', precizează managementul companiei de asigurări, scrie agerpres.

De asemenea, a fost stabilită o ţintă de economii suplimentare brute din cheltuieli, de 0,5 miliarde de euro, până în 2018, în plus faţă de un miliard de euro deja asumat până în 2016.Grupul şi-a propus investiţii totale de 1,25 miliarde euro, total cumulativ în perioada 2015-2018.

'Strategia noastră stabileşte un model de afaceri complet nou pentru Generali şi pentru sistemul de asigurări, concentrat pe loializarea şi servisarea clientului, pe rapoarte de date, pe utilizarea intensivă a tehnologiei şi generarea de numerar. Scopul este acela de a ne diferenţia faţă de concurenţă şi de a gestiona provocările din industrie, transformând Generali în liderul pieţei de asigurări de retail în Europa. Pentru a atinge acest obiectiv ambiţios, ne vom baza pe propriile puncte forte, inclusiv baza mare de date cu clienţi din Europa, una dintre cele mai mari reţele de distribuţie la nivel mondial şi capacităţile tehnice superioare. Mai mult, vom acţiona rapid, cu încredere care derivă din finalizarea cu succes, cu un an în avans, a strategiei de redresare, lansată în 2013', arată CEO Generali Group, Mario Greco.

Generali Group ţinteşte locul de lider pe piaţa de retail a asigurărilor, pe baza istoricului, abordării şi experienţei profesionale. Acesta este una dintre cele mai mari francize de retail, cu 72 de milioane de asiguraţi în întreaga lume, având una dintre cele mai mari cote de piaţă dintre grupurile cu afaceri similare.

Compania îşi va dezvolta poziţionarea distinctivă şi diferenţiată a mărcii, pe produse şi servicii simple şi inteligente. Se va acorda o atenţie specială experienţei cu clienţii

De asemenea, va îmbunătăţi platforma de operare printr-o conectivitate şi analiză de date sporite, pentru a asigura o mai bună eficienţă tehnică. Un exemplu în acest sens este negocierea exclusivă în curs, pentru MyDrive Solutions, compania britanică specializată pe stabilirea profilurilor clienţilor, pe baza unor analize de date de ultimă oră. În plus, Generali are în plan consolidarea capacităţilor curente, prin introducerea unui nou post, de director de date, care să raporteze direct către CEO-ul Grupului.

Generali va construi platforme de operare globale, spre exemplu centre pentru produsele bazate pe unităţi de cont şi analize de date, pentru a exploata integral potenţialul economic al ierarhiilor şi domeniului de aplicare al activităţilor alese, în cadrul lanţului valoric. Se va întări colaborarea cu Europ Assistance, pentru a beneficia de influenţa sa globală şi de poziţia sa de top în sectorul serviciilor de asistenţă şi a realiza o unire a forţelor în domenii complementare.

Grupul intenţionează să introducă noi capacităţi, prin solicitarea de inovaţii interne şi externe şi înfiinţarea de centre de competenţe, care să deservească mai multe regiuni geografice. În mod special, grupul a investit în şase dintre primele firme cu capital de risc din lume, bazate pe tehnologie financiară, cu sedii toată lumea, inclusiv SUA, Europa şi Asia.