RTL, una dintre cele mai importante companii de media europene, a declarat că nu va permite folosirea conţinutului său de către serviciul Google TV, care urmează să se lanseze în Germania, informează broadbandtvnews.com.


Google, proprietarul celui mai popular motor de căutare pe internet, intenţionează să lanseze în Germania serviciul Google Play, întrucât dispozitivele care permit accesarea acestuia sunt deja disponibile pe piaţa de telecomunicaţii germană. Google TV este un serviciu care facilitează utilizatorilor accesul la internet de pe televizor. Google TV permite utilizatorilor să acceseze conţinut la cerere şi transmisiuni live. "Intenţionăm să cooperăm cu producători de conţinut TV. Dar până acum, nu s-a concretizat nimic", a spus Mounira Latrache, purtător de cuvând al Google.

În schimb, reprezentanţii grupului german de media RTL au declarat: "Avem o problemă cu cei care încearcă să câştige bani folosindu-se de conţinutul nostru şi de experienţa noastră. Acesta este motivul pentru care nu vom permite ca Google TV să folosească producţiile noastre".
Pe de altă parte, compania ProSiebenSat.1, care are operaţiuni de televiziune şi radio în Germania şi în alte ţări din lume, inclusiv în România, nu este îngrijorată de Google TV. "Este un serviciu de nişă. Pe piaţa aplicaţiilor hibride de televiziune nu contează modalitatea tehnică folosită, ci conţinutul difuzat", a declarat Marcus Prosch, purtătorul de cuvânt al ProSiebenSat.1.

Totodată, Maxdome, un serviciu de tipul Video-On-Demand (VOD) din Germania, deţinut de ProSiebenSat.1, le oferă acces utilizatorilor la peste 50.000 de filme şi programe de televiziune. Google, proprietarul celui mai popular motor de căutare pe internet, a lansat serviciul de televiziune Google TV în octombrie 2011 în SUA. Serviciul a fost întâmpinat cu reacţii diverse şi a fost blocat imediat de trei reţele de televiziune importante din SUA. O mare parte din industria TV, ca şi difuzorii de ştiri şi operatorii telecom, privesc cu prudenţă Google şi acuză de multe ori compania că le "fură" veniturile din publicitate fără a contribui la costurile presupuse de crearea de conţinut.

Compania Google, care deţine şi cel mai popular site de conţinut video din lume, YouTube, s-a arătat de mult timp interesată de zona televiziunii, unde speră să obţină o nouă sursă de venituri din publicitate. RTL Group, una dintre cele mai importante companii de media europene, deţine în prezent 48 de televiziuni şi 30 de radiouri în 10 ţări. În vara anului trecut, RTL a făcut mai multe achiziţii în Europa, pe pieţele din Ungaria, Olanda şi Croaţia. Pachetul majoritar de acţiuni în cadrul RTL este deţinut de compania germană Bertelsmann, unul dintre cele mai importante grupuri media din lume.