Producătorul auto propune, în primul rând, introducerea unui prag minim pentru taxa actuală aplicată vehiculelor Euro 2, Euro 1 şi non-Euro, 'pentru a frâna importurile de maşini de ocazie foarte uzate, poluante şi care pun în pericol siguranţa rutieră'.

A doua propunere se referă la vehiculele Diesel cu motorizări Euro 3 şi Euro 4.

'Sugerăm să se evite scăderea prea mare a valorii timbrului faţă de taxa actuală, întrucât acest lucru ar conduce la creşterea puternică a importurilor de maşini de ocazie diesel poluante în materie de emisii de oxizi de azot, de hidrocarburi şi de particule, care sunt vectori de poluare la fel de importanţi ca CO2. Or, cu ocazia introducerii normei Euro 5, constructorii de automobile au investit mult tocmai pentru a reduce drastic aceste emisii, în special în cazul motoarelor diesel', se arată în comunicat.

Potrivit reprezentanţilor Grupului Renault România, principiile noului proiect de lege privind timbrul de mediu 'sunt în direcţia cea bună' şi conduc la descurajarea importului masiv de vehicule de ocazie ce ar putea avea un impact negativ asupra mediului, traficului rutier şi industriei auto locale.

'Grupul Renault consideră că industria auto are nevoie în România de un cadru legislativ durabil, care să garanteze perenitatea investiţiilor majore realizate în ultimii ani. În acest cadru, existenţa unei taxe de poluare este extrem de importantă atât în ceea ce priveşte protecţia mediului, sănătatea publică şi siguranţa rutieră, cât şi în ceea ce priveşte investiţiile, stabilitatea locurilor de muncă în industria auto şi dezvoltarea producţiei şi comercializării de vehicule nepoluante', se mai precizează în comunicat.