In aceste conditii, propietarii acestor unitati comerciale, al caror numar a crescut rapid in Ungaria, Polonia, Bulgaria şi Croaţia, au decis sa investeasca milioane de euro pentru extinderea afacerii. Compania Mania, spre exemplu, va deschide, incurajata fiind de succesul de care s-a bucurat in Bulgaria, noi magazine în România şi Grecia.

În Ungaria, importul de haine second-hand s-a dublat în 2013, ffata de 2008, ajungând anul trecut la 56 milioane de euro. Recent, firma Hada, care are deja 60 de magazine şi controlează o treime din piaţa de haine second hand din Ungaria, a anunţat că va inaugura o hală de sortare în valoare de 1,6 milioane de euro în estul ţării şi va angaja 155 de persoane. Printre altele, firma importă anual 30-40 de tone de haine second-hand din Marea Britanie, iar in 2013 a realizat o cifră de afaceri de 32,4 milioane euro.

În Polonia, cea mai mare economie din regiune, peste 40% din populaţie trece in mod regulat pragul magazinelor cu haine second-hand iar în 2013 a importat imbracaminte uzata în valoare de 100 milioane de euro, cu aproape 60 de milioane de euro mai multe decat în anii anteriori.

Conflictul dintre Rusia şi Ucraina a stimulat vânzările de haine second-hand în Bulgaria. Firma Mania are în prezent 50 de magazine şi 600 de angajaţi în trei ţări din regiune.