Care sunt priorităţile EximBank pentru acest an?
Anul acesta vom pune accentul pe susţinerea activităţilor de producţie, iar companiile cu acest obiect de activitate vor reprezenta un grup ţintă de clienţi căruia îi vom acorda o importanță sporită. Vom continua desigur să acordăm atenție și să promovăm interesele firmelor românești exportatoare. Sintetizând, obiectivul nostru principal rămâne identificarea și susținerea cât mai multor proiecte ale firmelor.

Ne-am dinamizat activitatea comercială - expunerea pe segmentul de creditare s-a majorat anul trecut cu 60% față de decembrie 2012– şi ne-am extins portofoliul de clienți încheind acorduri financiare cu unii dintre cei mai reprezentativi jucători din economie precum Alro, Antibiotice Iaşi, Agricover IFN, Grup Servicii Petroliere, Adrem Invest sau Romcab. Acest lucru arată că am continuat să fim o prezență activă pe segmentul finanțărilor corporate și consider acest lucru  drept un argument puternic  pentru companiile locale, în sensul de a le convinge că nu trebuie să aștepte apariția unor condiții perfecte pentru afacerile lor, ci că ne pot aborda pentru a le susține planurile de dezvoltare. 

Ce strategie va aborda EximBank pentru a convinge oamenii de afaceri că poate fi un partener viabil pentru ei?
Continuarea procesului de comunicare directă cu oamenii de afaceri este un punct important pe agenda noastră şi se va derula pe două paliere. Pe de o parte, vom organiza întâlniri punctuale cu comunitățile locale de afaceri din țară, iar, pe de altă parte, banca se va implica activ în dezvoltarea Asociației Române a Exportatorilor – AREX.

Anul trecut am început un proiect de comunicare directă cu oamenii de afaceri și am organizat întâlniri cu comunităţile de afaceri locale la care au participat aproape 400 de manageri şi reprezentanţi ai autorităţilor locale. Feedback-ul pe care l-am avut ne-a convins că trebuie să continuăm acest proiect.
În ceea ce priveşte AREX, pentru EximBank aceasta va reprezenta încă un canal prin care va pune în aplicare rolul pe care este obligată să îl îndeplinească în conformitate cu statutul său – de susținător al mediului de afaceri românesc şi al tranzacţiilor internaţionale. Credem că AREX - care are ca obiective susținerea și promovarea intereselor exportatorilor în vederea consolidării prezenței românești pe piețe externe şi promovarea relațiilor economice dintre România și alte state - reprezintă în acest moment alternativa pentru companiile care vor să țină pasul cu piața, pentru că va pune accentul pe networking și pe transferul de know-how.

Care credeţi că sunt perspectivele pentru economia românească şi ce rol poate juca EximBank în contex macro?
Evoluţiile macroeconomice şi financiare de la începutul lui 2013 şi până în prezent sunt remarcabile, însă România trebuie să continue eforturile pentru modernizarea economiei şi creşterea competitivităţii pentru a se asigura o convergenţă reală către economiile celorlaltor state membre ale UE. Creşterea pe termen lung a competitivităţii rămâne o provocare majoră atunci când se stabilesc şi se implementează politici macroeconomice, iar priorităţile rămân restructurarea întreprinderilor de stat, a sistemului de colectare a veniturilor, a sistemului de sănătate şi educaţional, dar şi creşterea gradului de absorbţie a fondurilor europene şi majorarea investiţiilor în infrastructură. EximBank, în calitatea sa de agent al statului român, dublată de rolul de bancă comercială propriu-zisă, se va concentra pe susţinerea eficientă a sectoarelor strategice ale economiei pentru atingerea ţintelor de creştere a volumului exporturilor şi de majorare a gradului de absorbţie a fondurilor europene.

EximBank este o instituţie specializată al cărei portofoliu de produse, axat pe cele trei direcţii de acţiune - finanţare, garantare şi asigurare, permite băncii să susţină activitatea şi dezvoltarea exportatorilor, a IMM-urilor şi a companiilor ce derulează proiecte în domenii prioritare pentru dezvoltarea economiei, în special a celor ce contribuie la absorbţia de fonduri europene. www.eximbank.ro.