În topul preferințelor românilor cu privire la nivelul de satisfacție al autoturismului condus se află marca Honda, acumulând 6.29 puncte dintr-un maxim de 7. Posesorii o recomandă datorită gradului ridicat de fiabilitate, costului rezonabil de întreținere și service. 

Urmatoartele plasate in topul satisfactiei fata de marci este Mazda, cu 6.12 puncte, urmata de Volvo (6.1), BMW (6) şi Toyota (5.93).

Un alt capitol de satisfactie fata de masina condusa este dat de consumul autoturismului (in oras si extraurban). Din acest punct de vedere, Citroen a acumulat cele mai multe puncte (5.49), marca fiind urmata de Honda, VW, Toyota si Skoda.

Satisfacţia fata de consumul in afara orasului avantajeaza masini precum Skoda, Honda, Citroen, VW si Mazda. 

Cele mai fiabile masini sunt, din punct de vedere al posesorilor auto din Romania, Honda, Volvo, Toyota, Nissan si Mazda.

Șoferii care rulează mașina un număr mare de kilometri anual aleg marca Mercedes. Skoda conduce topul la capitolul consum în afara orașului și s-a clasat pe locul al doilea la costul de întreținere, în timp ce nissan ocupă locul al doilea la nivelul de satisfacție în privința service-ului, conform studiului realizat de Auto.ro.

Piata de masini ar putea sa scada

Intenția românilor de a achiziționa autoturisme în perioada următoare a scăzut cu 12%. S-a diminuat atât intenția de cumpărare a mașinilor rulate cu 10%, cât și intenția de cumpărare a mașinilor noi cu 2%, conform studiului citat. 

Principala opţiune de achiziţie a unei mașini noi în perioada următoare este Dacia pentru 16.5% dintre respondenţii studiului, în timp ce Volkswagen ocupă locul al doilea cu 13.4%, urmată de Opel cu 9.6%.

Dacă ne raportăm la intenția de achiziție a unei mașini rulate, Volkswagen se află în topul preferințelor de cumpărare cu 21.6%, 14% aleg Opel iar pe locul al treilea se situează marca BMW cu 10.8%.

“Analiza pieţei auto 2012 din România” este al patrulea raport anual dezvoltat de Auto.ro, lider al vânzărilor de mașini și servicii auto din mediul online, în parteneriat cu compania de cercetare de piaţă Daedalus Millward Brown. Studiul a fost realizat în perioada iunie-decembrie 2012, pe un eşantion reprezentativ de 11.740 de respondenţi cu vârsta de peste 18 ani. Metoda de cercetare folosită a fost sondajul online