'Continuarea în ritm susţinut a programelor de reabilitare şi modernizare a reţelelor de gaze şi electricitate, consolidarea poziţiei deţinute pe piaţa de profil, precum şi lansarea de noi produse şi servicii pentru clienţi reprezintă principalele priorităţi ale companiei pentru perioada următoare', a declarat Frank Hajdijak, director general E.ON România, într-o conferinţă de presă.

În sectorul gazelor naturale, E.ON România a investit 160 milioane de lei (36 milioane de euro), sistemul de distribuţie fiind reabilitat şi modernizat pe o lungime de 450 km şi extins pe o lungime de 150 km. Pentru anul 2016 au fost bugetate peste 190 milioane de lei (43 milioane de euro), obiectivele principale vizate fiind modernizarea a circa 500 km de conducte şi branşamente, precum şi extinderea sistemului de distribuţie cu 150 km.

În sectorul electricităţii, valoarea investiţiilor realizate de E.ON România, în 2015, a fost de 240 milioane de lei (54 milioane de euro), cele mai mari de la preluarea distribuţiei de energie electrică în zona Moldova, în anul 2005. Principalele obiective avute în vedere au fost implementarea SCADA, contorizarea inteligenţă, modernizarea unor staţii de transformare, reabilitarea şi securizarea reţelelor electrice, în special a celor de joasă tensiune.

Un număr de 114 staţii de transformare din Moldova sunt integrate în acest sistem inteligent, planurile pentru următorii doi ani vizând integrarea a încă 13 staţii, obiectivul proiectului fiind creşterea securităţii în furnizarea energiei.

De asemenea, compania a instalat la consumatori aproximativ 177.000 de contoare inteligente, dintre care circa 147.000 de unităţi numai în cursul anului 2015. Pentru acest an se are în vedere instalarea a încă circa 55.000 de contoare inteligente. Investiţia bugetată în acest scop pentru perioada 2014-2014 se ridică la circa 20 de milioane de euro.

Platforma E.ON Myline, care numără peste 600.000 de utilizatori, a fost dezvoltată cu noi funcţiuni care permit clienţilor comunicarea cu agenţii specializaţi, accesarea rapidă a informaţiilor privind factura, dar şi istoricul de consum.

La acest moment este în dezvoltare o aplicaţie pentru telefoanele mobile care va deveni funcţională din această toamnă şi va permite accesarea directă a E.ON Myline, inclusiv plata facturii de către clienţii care au optat pentru factură electronică, al căror număr este în prezent de circa 220.000 de persoane.

Totodată, pentru a veni în sprijinul clienţilor care primesc factură electronică dar preferă să facă plata în numerar, E.ON pune la dispoziţie, începând cu luna ianuarie a acestui an, carduri pe care se regăsesc date privind codul de client, codurile de bare şi care permit achitarea facturii fără a fi nevoie de documentul tipărit.

Începând cu anul 2005, E.ON România a susţinut cu peste 9,3 milioane de euro numeroase proiecte de responsabilitate socială, acestea având aproximativ 260.000 de beneficiari. E.ON România, membră a Grupului E.ON, este compania platforma care susţine companiile E.ON operaţionale în România în sectorul gazelor naturale şi al electricităţii. Această deţine participaţia majoritară la companiile E.ON Energie România şi E.ON Distribuţie România, precizeaza agerpres.